Prezenty (nie tylko) od święta

Świąteczny nastrój zdążył już na dobre zagościć w domach większości z Was. U mnie też i to nawet znacznie wcześniej, niż zazwyczaj. Już po Mikołajkach zabrałam się za  świąteczne wypieki, po raz pierwszy samodzielnie wykonałam pierniczki i kruche ciasteczka z mąki krupczatki, które wszyscy pokochali:) Tydzień temu ubrana została także choinka i udekorowany dom. Bez jakiejś przesady, gdyż od kilku lat razem z rodziną wyjeżdżam na święta, ale tak dla podkreślenia świątecznego nastroju. 

Po mikołajkach zaczęłam też szukać pomysłów na prezenty świąteczne. Dzisiaj zaprezentuję dwa uszyte, które zostały lub zostaną już niedługo przedstawione przyszłym właścicielom, więc nikomu nie zepsuję niespodzianki. Nie są może one wybitnie kojarzące się ze świętami, ale myślę, że dzięki temu będą cieszyły przez cały rok, a nie tylko w okresie Bożego Narodzenia. Uszyte są z tej samej tkaniny, więc pewna spójność stylu zostanie zachowana. 

Najpierw uszyty został w niecały jeden wieczór kotek- maskotka na urodziny mojego znajomego. Powstała z tego, co akurat miałam pod ręką, a że znajomy prowadzi warsztaty improwizacji teatralnej, to można spokojnie użyć stwierdzenia, że jest to maskotka improwizowana:) Miałam wtedy do dyspozycji nieco tkanin przeznaczonych na świąteczne prezenty i do maskotki wybrałam taką bawełniana w pasy kupioną w IKEA. Wykrój na nią znalazłam gdzieś w Internecie, gdyż jeśli chodzi o tworzenie zabawek to nie dysponuję jeszcze zbyt dużym doświadczeniem. Nosek wykrojony został z czarnego filcu, a oczy w różowe kwiaty pochodzą z moich zapasów guzików i były dodatkiem do kupionego kiedyś ubrania. Uważam, że tworzą ciekawy kontrast z tkaniną zasadniczą i dodają jej jeszcze więcej szaleństwa:) 




Drugą uszytą z tej tkaniny rzeczą była rękawica kuchenna. Rozmiar uniwersalny i prosty krój. Rękawica ta składa się z 3 warstw: tkaniny wierzchniej, ocieplacza i podszewki uszytej z surówki bawełnianej. Ocieplacz został przepikowany z podszewką. Jest tu także zawieszka.

rękawice kuchenne



Ponieważ już za chwilę zaczną się święta, chciałabym wszystkim czytelnikom życzyć radosnych, przyjemnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia. Niech będzie to czas magiczny :)

24 komentarze:

  1. Ten, kto potrafi szyć i ma wyobraźnię, ma nieograniczone możliwości uszczęśliwiania innych :))
    Wszystkiego dobrego !

    OdpowiedzUsuń
  2. o wow! jestem pod wrażeniem! ja mam opór przed przyszyciem guzika

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie to wykonane ...
    Wesołych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia życzę ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na prezent, ja również wykonałam prezenty własnoręcznie aż że, rodzina duża to uszyłam 21 szt. skrzatów dla każdego i do tego ozdoby woreczki świąteczne. Cały grudzień szyłam skrzaty na końcu już miałam dość a zrobiłam moją gromadkę. Nie poddałam się, motywacja duża z lekkim " nie chce mi się już". Prezenty są nie podpisane, każdy sam sobie wybierze a w środku zobaczy jakiego wybrał skrzata. Dziękuję za życzenia Mario, Tobie również składam najserdeczniejsze życzenia świąteczne aby były wspaniałe. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u Ciebie była najprawdziwsza fabryka Świętego Mikołaja... aż tylu rzeczy pod rząd nie szyłam, dla każdego coś innego było:)

      Usuń
  5. Rzeczy zrobione własnoręcznie są najlepszymi prezentami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hand made tworzone z pasją... to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ode mnie już życzenia na Nowy Rok!
    Moc szczęścia i zdrowia!!! Niechaj wszystko co dobre Cię spotyka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, I love it you are so creative and the result is so super funny!
    Enjoy the last days of 2017!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezenty takie od serca są najlepsze. Widać ile ktoś włożył pasji i zaangażowania w przygotowanie takiego prezentu, a co najważniejsze takie niespodzianki są bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, plus, że drugiego takiego próżno szukać :)

      Usuń
  10. Ten kotek jest świetny! Gratuluję pomysłu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. This gift idea is so lovely,
    you are really creaive :)

    take a look at my BLOG and also INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger