Sukienka na 4 pory roku

We wzorze na tej bawełnianej tkaninie zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Znalazłam ja w sklepie Mimoza na Nowym Świecie w Warszawie. Mimo, iż była w koszu z resztkami i w długości poniżej 1 metra  musiałam ją kupić, bo bym miała przez długi czas wyrzuty sumienia:)

Początkowo myślałam, że materiału wystarczy jedynie na spódnicę albo jakieś krótkie spodnie. W domu sprawdziłam jednak, czy będzie możliwe wykrojenie prostej sukienki i okazało się, że tak, chociaż bez doszycia czegoś u dołu się nie obyło. Ponieważ jednak od niedawna bardzo lubię sukienki, a szczególnie ich szycie, to wybrałam tą właśnie część garderoby.

Dla sukienki, ze względu na bardzo ograniczoną ilość materiału, wybrałam najprostszy fason, dopasowany w talii i na wysokości biustu za pomocą zaszewek. Przedłużyłam ją o pas czarnej, bawełnianej tkaniny, z której też zrobiłam lamówki przy dekolcie i podkrojach pach. Dodatkowo dekolt ozdobiłam pasmanterią, czarno białymi kwiatami, bo podczas przymiarek stwierdziłam, że pasują do charakteru tej sukienki.

Ogólnie jestem z niej bardzo zadowolona, zwłaszcza, że ze względu na swoją kolorystykę i wzór będzie pasowała do stylizacji w zasadzie przez cały rok. Jesienią i zimą można ją nosić z grubymi, czarnymi rajstopami i płaszczem. Wiosna i latem rajstopy można zamienić na cieńsze, albo w ogóle z nich zrezygnować i nosić ją z żakietem lub cienka kurtką. Uwielbiam takie rzeczy:)

sukienka mini

                                                   Sesja bez kota się nie liczy:)

wzorzysta mini

 



Dekolt i podkroje pach ozdobione zostały za pomocą czarnej lamówki. Dodatkowo, przy dekolcie przyszyłam ręcznie 3 czarno białe kwiatki. Ogólnie, chciałam coś jeszcze dodać do tej sukienki i przymierzałam kilka różnych dodatków pasmanteryjnych i ta spodobała mi się najbardziej:


Sukienka zapinana jest z tyłu za pomocą krytego suwaka i guzika z pętelką:



57 komentarzy:

  1. Bardzo ładna, choć ja lepiej czuję się w nieco większych dekoltach ;). Niemniej funkcjonalność samej sukienki i wykorzystanie ograniczonego materiału wywołują mój pełen podziw!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała sukienka!! Piękne wykończenia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I tak stworzyłaś prosty fason sukienki i jest idealny do każdej stylizacji.
    Warto zakupić kawałek materiału a potem jest satysfakcji przy tworzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Pewnie w wielu przypadkach zbyt mała ilość tkaniny byłaby argumentem, żeby jej nie kupić, ale w tej się po prostu zakochałam i nie mogłam sobie odmówić :)

      Usuń
  4. Niesamowicie uniwersalna kreakcja. Skoro można nosić sukieneczkę w zimie i latem, a materiał tak Ci się spodobał, to grzechem byloby jej nie kupić do przerobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie wyglądasz w tej sukience :-) Jak ja bym chciała umieć szyć

    OdpowiedzUsuń
  6. ŚLiczna sukienka i rzeczywiście daje wiele możliwości:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Szyj dziewczyno, masz zacięcie i możliwości... rozwijaj skrzydła z wiekszą pewnoscią :)
    Dziś nie każdy to potrafi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa:) Cały czas tak robię:)

      Usuń
  8. Wow niesamowite. Masz talent i wielkie umiejętności BRAWO. Może wzajemna obserwacja >?
    Zapraszam na nowy post<3 oraz
    Instagram.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż trudno uwierzyć, że sama ją uszyłaś. Wygląda genialnie!
    Materiał rzeczywiście taki inny. Nie dziwię się, że nie przeszłaś obok niego obojętnie ;)
    Wydaję mi się, że z tymi czarnymi wstawkami wygląda o wiele lepiej. Tak byłaby taka pusta :)
    Mimo, że wolę sukienki z większymi dekoltami to i tak wielkie WOW ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mój to styl, ale w ogóle no zazdroszczę talentu do szycia! Ja ledwo guzik przyczepie, a co tu mówić o szyciu sukienek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć,
    Jeśli kiedyś zastanawiałaś się w jakich kolorach najbardziej Ci do twarzy to odpowiedź jest prosta - w tych! Idealnie pasuje Ci ta sukienka.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy projekt :) Piękna tkanina :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie ta uniwersalność sukienki mi się podoba! No i prostota - mimo "fikuśnych" wzorków, sukienka jest stonowana i elegancka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna, choć ja bym bez tych czarnych dodatków wolała, podoba mi się ta tkanina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez czarnych dodatków byłaby co najwyżej tunika, miałam bardzo mało materiału i musiałam coś dodać :)

      Usuń
  15. Bardzo fajny wzór! Ale i tak kot wygrywa tę sesję! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Prosto i szykownie, a o to chyba chodzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podoba mi się wzór tego materiału, fenomenalnie wyglądasz w tej sukience :-) Słodki kiciuś :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładna ;) Podoba mi się to czarne obszycie zwłaszcza.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie znaleźć takie cudo i pokochać na 4 pory roku🙌🏻😄

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mi sie podoba w wersji z ciemnymi butami i rajstopami, material swietny!

    OdpowiedzUsuń
  21. Even though you chose this style because of minimal fabric, it turned out beautiful. I really like the color.

    http://www.fashionablyidu.com/2017/12/the-power-of-monochrome.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger