Jesień średniowiecza

W tym roku jesień przyszła bardzo szybko, już praktycznie na początku września. Zrobiło się chłodniej, więcej dni było deszczowych i mglistych i przez to miało się wrażenie że mamy już od dawna październik albo nawet listopad. Mimo to, od jakiegoś czasu lubię jesień. Jej zapach, kolorystykę krajobrazu i pretekst do zmiany garderoby, bo w końcu ile tylko letnie ciuchy można nosić? :) Lato jest fajne, ale ma również swoje minusy. W upalne dni bardzo ciężko jest się skupić na pracy, a umysł jest na jakby jednym długim wyjeździe.

Ze względu na warunki panujące na zewnątrz zaczęłam myśleć o uszyciu sobie czegoś na sezon jesień/zima. Miałam zacząć od kurtki, ale ją zostawiłam sobie jednak na później, w zamian za to powstała bluzka z zielonej dzianiny w kolorowe prążki. Formę dla niej zrobiłam sama na podstawie wykroju bluzki podstawowej. Posiada ona luźny fason, pozbawiona jest zaszewek i sięga do bioder. Dekolt został wykończony za pomocą plisy skośnej. Bluzkę tą najbardziej wyróżniają rękawy rozszerzane ku dołowi, które ozdobiłam za pomocą czarnej, elastycznej koronki. Rękawy początkowo miały być zakończone mankietem, albo tunelikiem z gumą, ale podczas przymiarek, doszłam do wniosku, że szerokie, puszczone luzem bardziej pasują do charakteru bluzki.

Bardzo cieszy mnie, że bluzkę sfotografowałam na tle dzikiego wina obrastającego stary dom dziadków i to jeszcze w ponury dzień. Ta sceneria jest wprost idealna, aby jak najlepiej pokazać jej jesienny charakter:)

bluzka na jesień



bluzka szerokie rękawy


bluzka szerokie rękawy



bluzka jesień




56 komentarzy:

  1. Przemyciłaś do tej bluzeczki element romantyczny... bardzo kobieco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam przeogromną słabość do takich obrośniętych domków! Mają swój magiczny klimat i zawsze wyobrażam sobie, że spotkam tam jakiegoś krasnoludka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam:) Zawsze maja w sobie coś tajemniczego i intrygującego.

      Usuń
  3. Ale super, że sama szyjesz sobie ciuchy! Podoba mi się to wykończenie rękawów, bardzo delikatne i kobiece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Właśnie zależało mi na tym, aby ciekawie je wykończyć.

      Usuń
  4. ślicznie wyglądasz, aj jednak nie czułabym się dobrze w takim wydaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądasz w niej świetnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że zdecydowałaś się na szerokie rękawy, wyglądają bardzo fajnie;)
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę z tego wyboru, dzięki nim bluzka wygląda ciekawiej i jest mega wygodna:) Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  7. Super sceneria taki klimat wiejski, uroczo. A bluzeczka odpowiednia z kolorystyką do jesieni, popiel i tak jakby butelkowa zieleń :) Takie bluzki luźne również są potrzebne w garderobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Ta jest także bardzo wygodna, wprost ją uwielbiam.

      Usuń
  8. Super zdjęcia. Masz bardzo ładne włosy :)

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa stylizacja. Bluzka ma cudowne te rękawy! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie wiesz jak ci zazdroszczę - masz talent! Piękna bluzka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna ta pasiasta bluzeczka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też chciałabym nauczyć się szyć! :) Może uda mi się zacząć w najbliższym czasie :)
    Pozdrawiam, Magda (www.sewama.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, to przydatna umiejętność:) Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Mimo, że zupełnie nie w moim klimacie, na Tobie bluzka wygląda świetnie! I - podziwiam za talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. First time on your blog and I really love it. This is quite some talent you have. the blouse is so beautiful.

    www.glamourzone.org

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj to prawda, że ta jesień tak szybko przyszła...
    Super bluzka! I na wiosnę posłuży:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ta falbanka!!! Chciałabym umieć szyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:) To umiejętność w 100% nauczalna, trzymam kciuki:)

      Usuń
  17. Maria Tamaro, bluzeczka jest super. Rzeczywiscie czerwone wino bardzo ladnie podkresla jesienny klimat tej kreacji. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się krój tej bluzki, ale kolory i wzór już mniej.
    Jejku, szycie wydaje się takie proste, jak ktoś o tym mówi lub pisze, ale to jest rozplanowanie i umiejętności manualne. NIe wiem, czy kiedyś się na to zdobędę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze chociaż tyle:) Szycie ogólnie nie jest takie trudne, wymaga oczywiście nieco wiedzy na ten temat, odpowiedniego sprzętu i cierpliwości oczywiście, ale to wszystko da się ogarnąć:)

      Usuń
  19. The sweater looks cool with the denims!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bluzka świetna, krój bardzo mój, i te rękawy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przepadam za takimi rękawami.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super wyglądasz w czerwonym płaszczu, marzy mi się taki Adriana Style

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger