Urodzinowa bluzka z riuszkami

Wrzesień zawsze kojarzył mi się z początkiem roku szkolnego i moimi urodzinami. Choć czasy szkolne mam już za sobą (oczywiście żadne tam narzekanie:)), postanowiłam uszyć sobie teraz elegancką bluzkę z riuszkami. Pomyślałam, że będzie ona ładnym prezentem urodzinowym.

Bluzka powstała z resztek granatowej bawełnianej tkaniny, którą kupiłam jeszcze w czasach mojego kursu zawodowego. Początkowo tkanina ta miała być przeznaczona jedynie do szycia wprawek krawieckich, ale po kilku rzeczach zrobiło mi się jej szkoda jak na taki cel. Ogólnie bardzo lubię granatowy kolor i zaczęłam myśleć o uszyciu z niej czegoś do noszenia, a nie tylko do segregatora z pomocami naukowymi:)

Tkaniny nie było zbyt dużo, dlatego postanowiłam wykroić z niej zapinaną, luźną bluzkę bez rękawów, do której formę przygotowałam sama. Z resztek zrobiłam lamówki na dekolt i podkroje pach, a także ozdobne riuszki przy listwach na guziki. Te riuszki chyba ze 3 razy wypruwałam i przyszywałam ponownie, bo miałam wrażenie, że są nierówne i źle wyglądają. Guziki wybrałam małe, białe, na zasadzie kontrastu z ciemną tkaniną.

Bluzkę najpierw miałam zaprezentować razem z prostą, czarną spódnicą i butami w kolorze ecru. Miało być elegancko dla podkreślenia okazji, na jaką została ona uszyta. W ostatniej chwili jednak rozmyśliłam się, bo skoro to bluzka na moje urodziny, to wolałam zaprezentować ja bardziej "po swojemu", czyli z kwiecistymi spodniami i w czarnych butach na obcasie. I oto efekty:
bluzka z riuszką



Riuszka
 elegancka bluzka z falbaną
 

 


 

 
  





 

Ze względu na ograniczona mocno ilość tkaniny, dekolt został obszyty lamówką identycznie jak podkroje pach. Riuszki dodają moim zdaniem bluzce wiele uroku:






Guziki nieco rozjaśniają całość:


52 komentarze:

  1. Bluzka ładna, ale tę stylizację zdecydowani wygrywają spodnie :)
    Pozdrawiam! Blonde Kitsune

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, a bluzeczka urocza i jak najbardziej stylizacja świetna na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bluzka cudowna, mam podobna tylko biala i od wielu lat nosze ja kazdego lata. To po prostu klasyka i nie moze jej zabraknac w szafie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biała przyda się i na co dzień i na specjalne okazje :) Dziękuję!

      Usuń
  4. Najlepszego na urodziny, dalszych sukcesów w projektowaniu :) Bardzo ciekawy outfit i urocze riuszki :) POzdrawiam Laura G.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna zarówno bluzka jak i spodnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super :) Ja zaczynam przygodę z szyciem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś chciałam się nauczyć szyć, ale szybko się okazało, że do tego zdolności nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyszła ta bluzka, świetnie uszyta :) Ale zmieniłabym albo buty albo spodnie, jedne z drugimi nie bardzo mi pasują ;) Za to scenografia fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Riuszki są słodkie i dodają niewinności :) Bardzo ładnie wykańczasz detale. Brawo za to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i do tego urozmaicają nawet najprostszy strój:) Dziękuję

      Usuń
  10. Really lovely top mu dear is perfect on you !! Kisses

    OdpowiedzUsuń
  11. Urocza bluzeczka, super wykończona :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładna i oryginalna bluzka 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Bluzeczka wygląda doskonale, podziwiam Twoja cierpliwość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Pod tym względem podczas jej szycia zaskoczyłam samą siebie:)

      Usuń
  14. Very beautiful and stylish outfit!

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wykończenie :) Podoba mi się ta bluzeczka

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz rację riuszki robią tę bluzeczkę, uwielbiam takie delikatne, nieco romantyczne fasony :)Jak to się mówi ładnemu we wszystkim ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. czasami żałuję, że mam dwie lewe ręce do szycia, nawet guzika nie potrafię porządnie przyszyć

    OdpowiedzUsuń
  18. The blouse is very cute Maria and so are your pants. We went back to school in August. I hope you have a great birthday month.

    http://www.fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. pięknie! bluzeczka bardzo ładna ;) spodnie również mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nawet nie wiesz jak ślicznie wyglądasz. Ja miałam bluzkę z riuszkami, ale nie wiedziałam, że tak to się nazywa. Bardzo ją lubiłam, chociaż troszkę na bardzo eksponowała biust, bo była zapinana na guziki. ;)
    https://pokazswepiekno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Riuszki,falbany i żaboty w ogóle bardzo ładnie podkreślają biust. Dziękuję:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger