Elegancka spódnica z karczkiem, czyli kolejna konstrukcja w moim wykonaniu

Jeszcze zanim podjęłam się samodzielnej próby zrobienia szablonu dla bluzki podstawowej, postanowiłam trochę poeksperymentować z formą spódnicy. Wymyśliłam sobie, że uszyję jedną własnego projektu do kompletu do żakietu, aby mieć w szafie kostium z prawdziwego zdarzenia.  Spódnica, którą dziś zaprezentuję jest modelem próbnym, którego uszycie miało na celu sprawdzenie, czy na mojej formie wszystko wyszło ok. Na jej podstawie oceniłam, jak szablon się prezentuje w praktyce oraz jakie zmiany bym wprowadziła, aby efekt był jeszcze lepszy. Prace nad nią udało mi się zakończyć jeszcze podczas kursu krawieckiego, była to dodatkowa rzecz, jaką wykonałam gdy miałam jeszcze trochę czasu do końca zajęć i czymś trzeba go było sobie wypełnić.

A dlaczego spódnicę prezentuję dopiero teraz? Gdyż dzięki tkaninie wierzchniej wełnianej w prążki i czarnej podszewce jest ona ubraniem bardziej na sezon jesień- zima, a coś latem nie mam natchnienia do prezentowania rzeczy na chłodniejszą porę roku. Raz, że za gorąco, a dwa, że gdy w połowie lata zaczynają się zapowiedzi kolekcji jesiennych, to mam wrażenie, że to lato bardzo szybko się kończy, za szybko wręcz:) Ponieważ mamy już koniec sierpnia i zaraz zacznie się rok szkolny, spódnicę można już spokojnie zaprezentować. Jeszcze w nieco letniej stylizacji, z bluzką z krótkimi rękawkami (ok. rok temu była przeze mnie przerabiana) i czarnymi butami na obcasie wygląda ona tak:

spódnica jesień zima

spódnica z karczkiem






Spódnica sama z siebie tak się prezentuje. Na tych zdjęciach nieco wyraźniej widać spiczaste karczki, przy zrobieniu których nie ukrywam, ze trzeba było się trochę nagimnastykować:




A tak spódnica wygląda od wewnętrznej strony, z podszewką:


A z tego detalu jestem wyjątkowo dumna:)


24 komentarze:

  1. Takie fasony mi nie pasują, ale podziwiam Twoje zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. This skirt is absolutely immaculate !! Love it !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, elegancka spódnica. Zazdroszczę Ci zdolności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z podszewką świetny pomysł, że zaczyna się od karczka :)
    Bardzo oryginalny projekt !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ten sposób górą jest nieco stabilniejsza i lepiej leży dzięki temu:) Dziękuję!

      Usuń
  5. NO... Uszyć taka spódnicę, to potrzeba moc pracy!
    Ale wyszła pięknie i cały zestaw jaki z nią skomponowałaś baaardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moc pracy jest potrzebna, to prawda, ale całe szczęście, że wtedy jeszcze miałam pomoc i to bardzo mi pomogło. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  6. Brawo brawo! Dawno mnie tu nie było, a tu takie postępy! Własna konstrukcja i świetne wykonanie!
    Mam tylko jedną uwagę co do ostatecznego kształtu. Wydaje mi się, że lepiej Tobie w spódnicy ołówkowej, a nie prostej. Ale karczek jest mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak waśnie myślałam, żeby spódnicę właściwą zrobić ołówkową, też myślę, że by mi pasowała:) Dziękuję bardzo za miłe słowa!

      Usuń
  7. Spódniczka wyszła Ci bardzo ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. What a so elegant skirt!
    Have a lovely week, Maria :)

    www.akikohiramatsu.com
    akiko

    OdpowiedzUsuń
  9. such a lovely look! your skirt is fabulous :D

    http://katslovefashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! Bardzo ładna spódnica i ładnie odszyta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz talent , ja nie potrafiła bym czegoś takiego uszyć. Śliczne masz buty , szukam czegoś podobnego na półmetek .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Buty kupiłam już ładnych kilka lat temu w Prima moda i są świetne- ponadczasowe i bardzo wygodne, pomimo wysokiego obcasa:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger