Bluzka z prostokątów.

Ten top może być inspiracją dla początkujących lub leniwych. Chociaż, nie wyobrażam sobie leniwych, którzy zajmują się szyciem. To zajęcie wymaga wiele pracy, cierpliwości i dokładności. Pójście na łatwiznę nie zawsze kończy się dobrymi rezultatami.

Podobno jednak wyjątek potwierdza regułę. To chyba najprostsza bluzka na świecie pod względem kroju, która dzięki temu pozostawia wiele swobody w kwestii długości, szerokości i wyboru materiału. Jest zrobiona z dwóch równych prostokątów, zszytych ze sobą na ramionach i bokach. Uważać trzeba jedynie na to, aby ramiona i boki były równej długości. Perfekcyjny to wybór dla zastosowania trudnych materiałów, np. z wzorami, które przy bardziej skomplikowanych modelach mogłyby nie zdać egzaminu i wyjść niekorzystnie.


Dodatkiem jest doczepiany kołnierzyk, który dostałam w prezencie na dzień dziecka:)


Inspiracją dla tej bluzki był właśnie materiał. To nieelastyczny poliester. Kupiłam go chyba ponad rok temu, bo zakochałam się w nim od 1 wejrzenia. Była to z początku miłość nieodwzajemniona. Trzeba go było ciąć ze względu na wzór, który biegł prostopadle do brzegu fabrycznego. 


Taki wzór na materiale sam w sobie jest ozdobą i w tłumie nie zginie. Dlatego część kwiatową zastosowałam na przód, a tył pozostawiłam gładki. Dodatkowo, środki kwiatków ozdobiłam złotymi cekinami z białym koralikiem, aby było jeszcze ciekawiej. Przy ostatnim zamieszaniu z przeprowadzką, gdy maszyna nie została przeniesiona do domu, pojawił się i czas i inspiracja na ozdabianie ubrań takimi dodatkami.

Zdjęcia w większości zrobione były w domu. Przez ciągłe deszcze mam na działce potop, a poza tym komary są jakby dwukrotnie większe.

36 komentarzy:

  1. Bluzeczka choć prosta bardzo dobrze się prezentuje, całą jej ozdobą są kwiaty :-) Masz rację co do niektórych wzorów materiałów, że pasują do nich proste modele.
    P.S. Czy mogłabyś wyłączyć weryfikację obrazkową przy komentarzach? Byłoby łatwiej :-) Z góry dziękuję :-) Wyłączyć możesz wchodząc w: Ustawienia, a potem: Posty i komentarze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwona Dohrmann, niektóre są na tyle ozdobne same w sobie, że nie trzeba bardzo kombinować z fasonem:) nawet nie wiedziałam, że u mnie jest weryfikacja obrazkowa, a sama, jak tutaj odpowiadam w komentarzach nigdy nie zostałam o taką poproszona. Nie przepadam za nią, już zmieniłam w ustawieniach i mam nadzieję, że już jest ok:)

      Usuń
  2. Mimo trudnej współpracy z materiałem efekt jest boski. Nie trzeba za dużo myśleć bo tu w zasadzie wzór na tkaninie robi robotę a kombinując można przekombinować:) A wersja dla leniwych jak najbardziej, ja mając lenia walę się na wyrze i robię takie właśnie wykończenia, albo dłubię coś tam na drutach:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo właśnie na takie rzeczy potrzebna jest inspiracja czyli leń wybiórczy:) jak nie chce mi się działać przy maszynie, to albo ozdabiam ubrania różnymi dodatkami, stąd tyle tych materiałowych kwiatków, albo koralikami, aplikacjami i co tam jeszcze do głowy przyjdzie:)

      Druty... podziwiam za cierpliwość;)

      Usuń
  3. Jaki ładny motyw i bardzo Ci pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak,kwiaty są stworzone dla Ciebie.Pięknie w nich zawsze wygladasz :)
    W tej tkaninie i ja bym się zakochała, więc nie dziwię się że Cię porwała.Śliczna bluzeczka:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorota:) Bardzo je lubię i świetnie się w nich zawsze czuję. Uważam, że są bardzo kobiece i dodają uroku stylizacji:) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Wyglądasz pięknie, bluzka jest śliczna i niebanalna mimo prostego kroju. Kwiatowy wzór boski :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczna bluzeczka. Motyw wyglada jak malowany! Potrzeba matka wynalazkow ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) też mi się z czymś namalowanym skojarzył:)

      Usuń
  7. Przez ten piękny wzór nawet nikt się nie zastanowi nad tym, że to taki prosty krój. Świetnie wyglądasz w tej bluzeczce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piekna niebanalna bluzka,ladnie Ci w niej

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł, jak szybko i prosto można coś stworzyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszka D:) Mówi się że geniusz tkwi w prostocie:P

      Usuń
  10. Masz rację szycie nie jest dla leniwych i mało cierpliwych :D Bluzeczka wyszła Ci śliczniutka podobają mi się biegnące bokiem różyczki i jak je dodatkowo ozdobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super bluzeczka! Materiał rzeczywiście ma super wzór!
    Pozdrawiam serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładna bluzeczka, na takich prostych formach najlepiej można wyeksponować piękny wzór na materiale :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję KasiaB:) taki właśnie efekt chciałam osiągnąć i cieszę się, że się udało:) pozdrawiam również

      Usuń
  13. Świetny fason - idealny na lato!

    OdpowiedzUsuń
  14. No tak mi się podoba ta bluzka że też bym taka chciała. Czy szyłaś ją z jakiegoś wykroju ogólnie dostępnego czy to Twoja twórczość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję M jak Magda:) To moja twórczość, a co do wykroju, to są 2 równe prostokąty zszyte ze sobą na ramionach i bokach:)

      Usuń
  15. Więc jeśli pozwolisz ściągnę pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Zadzwonię dziś do sklepu i zapytam, czy mają jeszcze tą tkaninę. Jeśli mają, to tak:)

      Usuń
    2. Dzwoniłam do sklepu i niestety nie mają już tej tkaniny :(
      Mogę jednak odsprzedać tą bluzkę. Jeśli jesteś zainteresowana, proszę o kontakt: mariatamara1989@gmail.com
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger