Sukienka w maki na przedłużenie lata

Choć wszędzie mówią, że idzie jesień, u nas lato nie odpuszcza i od kilku dni jest co najmniej 28 stopni w ciągu dnia. Mamy przedłużenie wakacji i okazję, aby porządniej nacieszyć się słońcem przed zbliżającą się jesienią. Tego typu aura sprawia, że zamiast myśleć o jesiennej garderobie, jeszcze przez chwilę pracowałam nad tą letnią i postanowiłam uszyć sobie sukienkę z tkaniny w maki kupionej podczas wakacyjnego pobytu w Gdańsku. Materiał ten jest wprost perfekcyjny jak na tą część garderoby, jest to mieszanka jedwabiu i wiskozy, do tego bardzo elastyczna. Może nie jest aż tak porządnie elastyczna jak dzianina, ale dzięki temu też łatwiej się nad sukienką pracowało i można było sobie wszywanie suwaka podarować:)

Ostateczna forma tej sukienki to wynik moich kolejnych eksperymentów z konstrukcją i modelowaniem odzieży. Wykrój na nią powstał w oparciu o rysunek bluzki podstawowej, który został odpowiednio przedłużony i dopasowany na wysokości biustu i talii za pomocą zaszewek. Postanowiłam dodać także rękawy i tu trochę się obawiałam, czy mój rysunek wyszedł dobrze, zatem pierwowzór wykonałam z tkaniny próbnej i doszyłam do bluzki próbnej podstawowej. Na szczęście rękawy wyszły jak należy, to też i odwaga, aby z nimi trochę poeksperymentować się u mnie pojawiła. Postanowiłam, że będą one rozszerzane na linii dołu, także wykrój na papierze został odpowiednio zmieniony. Dodatkowo, dla większego komfortu użytkowania sukienki, rękawy mają rozcięcia. Na zdjęciach na szczęście będzie to całkiem dobrze pokazane:)

Podczas prac nad tą sukienką nie robiłam sobie zbyt wiele nadziei na to, że gdy ją ukończę, będę miała jeszcze okazję ją założyć. Pomyślałam, że będę miała już raczej gotową nową rzecz na przyszły sezon. A jednak, wbrew pozorom, ze względu na upalną pogodę, sukienkę zdążyłam już założyć i trzeba powiedzieć, że w taką pogodę nosi się ją wspaniale.

sukienka na lato

kwiecista sukienka

letnia sukienka



Z tyłu sukienki zrobiłam rozcięcie:













Na tym zdjęciu widoczne są wszystkie istotne dla wykończenia detale. Tak rozcięcia na dole rękawów wyglądają z bliska. Zdecydowałam się na takie rozwiązanie, aby sukienka była wygodniejsza w noszeniu. Brzegi dekoltu obszyłam lamówką zrobioną z tej samej tkaniny:


57 komentarzy:

  1. Piękna! Śliczna tkanina i fason sukienki też bardzo mi się podoba :) U nas też upały straszne, gorzej niż w lecie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. I adore the pattern and the cut of your beautiful dress, dear Maria!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny materiał, ładna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak upały nie odpuszczają, może i dobrze bo lato tak szybko się kończy. Śliczna makowa sukienka. Materia pięknie na Tobie leży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak przez długi czas była piękna, letnia pogoda i z tego należy się cieszyć:) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  5. Śliczna sukienka, bardzo ci do twarzy w makach ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sukienka, bardzo lubię maki :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Really lovely dress dear
    kisses for you <3<3<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Super uszyta i ładny materiał! Wiskoza i jedwab to jest dobre na sukienkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Love that dress!

    http://iameleine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne rękawy :)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie Ci w tej sukience, ma ciekawe rękawy :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mnie cieszy, że lato nie daje o sobie zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Such a pretty outfit.
    Lovely greets Nessa

    OdpowiedzUsuń
  14. What a beautiful floral dress. I love the details and the lush background. The weather has been very chilly in the mornings here. You look fabulous as usual Maria.

    http://fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam motyw maków na obrazach, porcelanie i również na materiałach, po prostu kocham te delikatne kwiaty :-) Pięknie wyglądasz w tej sukience, rękawki są bardzo pomysłowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Love your wonderful dress, love those lovely sleeves and love that great print !!! You made a great job !! It's perfect to wear it some days still until the autumn arrive.

    OdpowiedzUsuń
  17. I want this fantastic print flowers dress... So amazing
    Kisses for you
    New post ❤

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajnie masz, że sama potrafisz!!! :) Sukienka śliczna i te maki - super!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładna i ciekawa sukienka!

    OdpowiedzUsuń
  20. What a lovely and elegant dress!!!
    Have a good day :)

    akiko

    OdpowiedzUsuń
  21. Sukienka bardzo ładna i tkanina urocza.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piekna sukienka i jej wykonanie! Uwielbiam takie kobiece fasony!

    OdpowiedzUsuń
  23. brakuje mi w niej paska na wysokości talii ale to moje widzimisię :D Ładnie;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger