Krawieckie zakupy #12: Książka Marii Piskorskiej "Konstrukcja i modelowanie form bielizny"

Szycie bielizny zaczęło być jakiś czas temu bardzo modne. Nie dziwi mnie taki obrót spraw, bo skoro ludzie są w stanie uszyć sobie naprawdę piękne sukienki, bluzki czy nawet płaszcze, to dlaczego nie spróbować własnych sił w szyciu czegoś niekoniecznie na pokaz, ale dla własnego komfortu i samopoczucia? 

Przy okazji tematu szycia bielizny wielokrotnie pojawiają się pytania o to, skąd brać na nią wykroje. Burda ani żadne szyciowe pismo wydawane w Polsce nie dostarcza regularnie wykrojów dla bielizny, więc polegać trzeba głównie na wzorach ściąganych z internetu albo na własnej konstrukcji.  Dlatego dziś chcę Wam polecić książkę poświęconą w całości konstrukcji bielizny i to zarówno damskiej, męskiej oraz dziecięcej (u mnie to kserówka z czasu kursu).

 


Książka Konstrukcja i modelowanie form bielizny wydana została przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne jako drugi nakład w 1990 roku i przeznaczona jest dla szkół i techników. Zawiera aż 13 rozdziałów, a oto, co można w nich znaleźć:



Podoba mi się, że w książce można znaleźć fasony bielizny dla każdego, niezależnie od wieku i płci. Wybór, jak widać, jest dość szeroki. Ja największe doświadczenie mam oczywiście z bielizną damską i niezmiernie mnie cieszy, że dzięki wskazówkom z tej książki mogę narysować wykrój dla koszuli nocnej, halki...


... a także dla majtek, stanika oraz kostiumu kąpielowego:


W książce niestety znajduje się też błąd, o ile pamiętam, przy konstrukcji koszuli męskiej źle zapisano jedno z obliczeń. Na szczęście, z rysunku da się wywnioskować o co chodzi i podstawić prawidłowy pomiar.

A teraz ciekawa jestem, czy znacie i polecacie jeszcze jakieś wartościowe książki o konstrukcji bielizny? Jeśli tak, podzielcie się w komentarzu:)

14 komentarzy:

  1. Cześć,
    Ta książka wygląda super. Da się ją w ogóle gdzieś dostać?
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, możliwe, że na aukcjach internetowych tak lub w antykwariatach. Moja to kserówka z czasów kursu, była od jednej z nauczycielek:)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa książka dla zainteresowanych szyciem :) Rożne wzory i formy dają wiele możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na coś gotowego... sama mam w dorobku kilka niezłych sztuk bielizny, bo był taki czas, kiedy coś pięknego można było tylko pooglądać w katalogach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz dla odmiany sztuk wszelkiej bielizny jest dużo, ale ludzie chcą coś oryginalnego i, co bardzo ważne, leżącego niczym druga skóra:)

      Usuń
  4. Wieki już nie widziałam takich książek :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A one są i czekają tylko na jakąś kreatywna duszę:)

      Usuń
  5. Nie widzę wiele tego typu książek w księgarniach. Ba nawet na targach staroci nie znalazłam żadnej tego typu. Może na pinterescie znajdziesz to czego szukasz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pintereście sa zazwyczaj ilustracje, jak przemodelować podstawowy wykrój na inny. Brakuje mi jednak trochę większej ilości merytorycznych publikacji, takich, przy których wszystko jest dokładnie wyjaśnione i nie trzeba zgadywać:)

      Usuń
  6. Hej, czy posiadasz nadal tą książkę? Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger