Orientalna sukienka wiązana

Dziś będzie przeróbka bardzo wyjątkowa. Długa spódnica w kwiatowy wzór, utrzymana w kolorystyce złotej, granatowej i bordowej należała do mojej Mamy i podczas okresowych porządków bardzo wpadła mi w oko. Spodobała mi się także ze względu na tkaninę, z jakiej została uszyta. Nosi ona nazwę rayon i jest bardziej szlachetną odmianą wiskozy. Ponieważ w długich, plisowanych spódnicach jednak nie gustuję, postanowiłam przerobić ją na coś bardziej dla siebie.

Tak wyglądała przed przeróbką:


Spódnica ma dla mnie ogromną wartość sentymentalną, dlatego chciałam uszyć z niej coś, co będzie można nosić przez wiele lat. Chwilę zajęło mi szukanie na nią pomysłu. W końcu wybrałam fason, dla którego inspirację znalazłam w Burdzie 05/2013 pod numerem 104 A. Ja zamiast prostego zrobiłam jednak lekko rozszerzany ku dołowi (jest lepiej dopasowany w biuście). Na początku sukienka miała być luźna, ale po przymiarkach postanowiłam zrobić marszczenie na wysokości talii za pomocą nici gumowych.  Dół sukienki jest bardzo ładnie podkreślony bordowymi pasami. I tak, sukienka ma kieszenie! Były w spódnicy, to nie pozwoliłam się im zmarnować:) 

sukienka wiązana przy szyi

sukienka orientalny wzór

boho


Jak widać, zdjęcia robione były przy połowicznie słonecznej pogodzie w ogrodzie przydomowym. W tle jabłoń z owocami już zdatnymi do spożycia (ciasto francuskie z nimi jest prima sort:))







Wiązanie na szyi jest regulowane. Tutaj też widać dokładnie z bliska ten piękny, złoty wzór na granatowym tle:



41 komentarzy:

  1. I spódnica i sukienka prześwietna! Sama bym nosiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie przerobiłas ta sukienkę! Chcialabym tak umiec :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna przeróbka, sukienka nabrała całego uroku z tym wzorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna sukienka, mistrzowska robota! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna metamorfoza! Z pięknej spódnicy stworzyłaś równie piękną sukienkę. W ten sposób masz nową rzecz w swojej garderobie a przy okazji nie straciłaś czegoś dla Ciebie ważnego. Gratuluję pomysłu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to właśnie chodzi w przeróbkach:) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  6. Swietna ta sukienka :) Dobra robota !

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowite, wyszło super! Całkiem inna kreacja. Hmmm w sukience ten wzór podoba mi sie zdecydowanie bardziej. Brawo

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety nie mam zdolności co do szycia.

    OdpowiedzUsuń
  9. jaka piękna sukienka! Ty to masz talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale ci bosko wyszła jest świetna:)


    Buziaki:*

    Zapraszam cię na nowy letni post :)

    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow the oriental touch in this look is so lovely
    and it suits you perfectly. This is the ideal summer dress.

    take a look at my Blog and my Instgram

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sukienka ! Mam pytanie - czy zajmujesz się krawiectwem zawodowo ? U mnie nie ma krawcowej a chciałabym kilka rzeczy przerobić. Jeśli tak to proszę napisz do mnie na maila marszalek.marzena@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyno, przepięknie to wyszło! Jak zobaczyłam spódnicę to przyznam, że nie była dla mnie, ale ta sukieneczka jest super. Teraz łączy i wartość sentymentalną i dobry wygląd :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  14. I like the oriental dress!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna sukienka ;) widzę twojego bloga już któryś raz, więc dołączam do grona obserwatorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładna sukienka :) lubię takie orientalne motywy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszło przepięknie. Ale miałaś oko to tego wzoru! :) Jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jedna z lepszych stylizacji :) Wspaniale Ci poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! Wyglądasz w niej cudownie! Materiał pięknie się prezentuje.
    Śliczne są te buciki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudwony materiał - piękny wzór i kolory :) Kisses - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger