Sukienka w ryby

Tkaninę bawełnianą w ryby kupiłam podczas ubiegłorocznych wakacji nad morzem. Może pod wpływem tamtejszej atmosfery, albo dlatego, że jej wzór jednoznacznie kojarzy się z wakacjami i nadmorskimi klimatami, wyjątkowo przyciągnął moją uwagę. Pomyślałam sobie, idealny kandydat na pamiątkę znad morza, lepszy na pewno, niż te wszystkie maskotki, figurki i breloczki, które kupić można wszędzie, jak kraj długi i szeroki, tylko z innymi nazwami miejscowości. Nawiasem mówiąc, od dłuższego czasu moja ulubioną pamiątką z miejsca wypoczynku jest nowa tkanina:)

Wzór rafy koralowej jest dość wyrazisty, dla niektórych może nawet kiczowaty, ale jak dla mnie pełen uroku i mający "To coś", co sprawiło, że chciałam go koniecznie mieć na ubraniu. Od razu pomysł był na wakcyną sukienkę. Falbany u góry też od razu przyszły mi do głowy, moim zdaniem bardzo pasują do wzoru i dodatkowo go podkreślają. 

Mimo, iż pomysł był prosty i jasny od początku, z realizacją przyszło mi trochę poczekać. W ubiegłym roku inne projekty i dość szybkie nadejście jesieni sprawiły, że prace nad sukienką pełną parą ruszyły dopiero na początku tego lata. Udało mi się ja ukończyć rzutem na taśmę przed wyjazdem i bardzo się z tego cieszę. Do Krajobrazu nadmorskiego pasowała jak ulał:)

Robiąc zdjęcia już po przyjeździe jedna rzecz bardzo mnie zaskoczyła. Niesamowite jest, jak ten morski wzór na sukience pasuje do sierpniowego krajobrazu dojrzałego lata:) 






Sukienka zapinana jest za pomocą krytego suwaka z tyłu. Falbanki są tylko z przodu. Tkanina bawełniana, z której uszyłam sukienkę, jest dość sztywna i w związku z tym falbany z tyłu nie byłyby zbyt praktyczne.


Podkroje pach i dekolt wykończone są za pomocą lamówki:





13 komentarzy:

  1. Czytając pomyślałam: ale Tamara odważna, tkanina s taki deseń?
    A wyszło uroczo!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sukienka jest obłędna z tym wzorem !!! Robił wrażenie i ja jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście ze muszelki i szklane kule można kupić absolutnie w każdym kurorcie ale takiej sukienki z unikatowego materiału nikt nie powieli. Wielki szacuneczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, tym bardziej, że preferuję nieoczywiste pamiątki :) Dziękuję!

      Usuń
  4. Ale świetny wzór, no i Twoje perfekcyjne wykonanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Opakowanie i "towar" pierwsza klasa. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger