Ozdobna kopertówka

Kopertówka, którą tu zaprezentuję powstała, bo potrzebowałam czegoś do kompletu dla sylwestrowej spódnicy. Najpierw miała być to bluzka, którą nawet rozpoczęłam szyć, ale wymagała ona dopracowania i dokupienia kilku rzeczy, na co brakowało mi wtedy czasu. Pomyślałam więc o jakiejś małej torebce, na przykład kopertówce. Materiały na nią miałam pod ręką, więc do realizacji można było przystąpić natychmiast i mieć pewność, że przynajmniej w czasie się wyrobię.

Kopertówka ta została wykrojona i uszyta bez żadnego konkretnego wykroju ani tutorialu, ot tak, z głowy:). Nawet z wszyciem suwaka jakoś sobie poradziłam, choć chwilę trzeba było się nad nim zastanowić, nie ukrywam. Kopertówka składa się z 3 warstw: bawełnianej tkaniny wierzchniej usztywnionej wkładem klejowym, ociepliny i podszewki. Do jej ozdobienia użyłam resztek haftowanego i wyszywanego kwiatami i cekinami tiulu, z którego uszyłam spódnicę.  Poszczególne elementy wzoru wycięłam z materiału i przyszyłam ręcznie do czarnej, bawełnianej tkaniny, która jest tutaj materiałem wierzchnim. Uważam, że ten wzór pięknie prezentuje się na tle czerni i jestem nim zachwycona:)




Wzór z bliska tak się prezentuje:






Tył kopertówki zostawiłam bez ozdób, na nim wyraźniej widać pikowanie materiału. Przyszyłam też z jednej strony uchwyt. Uważam, że przydałby się jej też jeszcze jakiś pasek, aby torebkę można było chociaż na ramię założyć:


Suwak kryty wszyłam między warstwę wierzchnią a podszewkę:



A tak wygląda podszewka zastosowana w kopertówce:


I szczerze mówiąc, szycie torebek mi się bardzo spodobało. Wiele mi mówi, że na tej jednej, wyjściowej się nie skończy:)

48 komentarzy:

  1. Pieknia torebunia! Bardzo ladnie to zrobilas. Takie haftowania to u mnie czesta praca, ale pamietam jak w wieku 20 lat uszylam, a potem wyhaftowalam sobie mala czarna torebeczke z aksamitu. Najpierw uszylam sukienke, ale brakowalo mi tylko torebeczki, a w 1979 trudno bylo cos ladnego znalesc. Boze jaka bylam szczesliwa. Dobrze Cie rozumie, Mario Tamarko, jaka to ogromna przyjemnosc i frajda!! Zycze Ci powodzenia i dalszej kreatywnosci....oraz pozdrawiam Cie serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i mi taki komplet uszyty z tego samego materiału, pasujący do siebie bardzo się podobał:) Miałam poczucie, że mam coś jedynego w swoim rodzaju i to było dla mnie coś:) Dziękuję bardzo za miłe słowa i również Cię pozdrawiam!

      Usuń
  2. Rewelacyjnie Ci się udała! Uwielbiam takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna torebka, masz talent i fantazję. Będę wracała tutaj aby poczytać Twoje wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zapraszam Cię tutaj ponownie:)

      Usuń
  4. I nie trzeba latać po galeriach aby szukać kopertówki na siłę do stylizacji, a tak samemu można coś kreatywnego stworzyć. Bardzo stylowa i na czasie kopertówka, podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)Że nie trzeba latać po galeriach w poszukiwaniu czegoś na zaraz to przeogromna zaleta, zwłaszcza, ze takie zakupy w czasie świątecznym nie należą do przyjemności:)

      Usuń
  5. PIĘKNA... idealnie pasuje do spódniczki z poprzedniego postu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Cieszę się, że tak uważasz, bo właśnie z myślą o niej ją zrobiłam

      Usuń
  6. Śliczna, bez namysłu zabrałabym ją do teatru na przykład. Brawo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładnie wygląda, czerń podkreśla delikatność ozdób. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka śliczna!!! Mam nawet sukienkę, do której by pasowała! Cudna naprawdę:))

    OdpowiedzUsuń
  9. I'm blown away. The bag is super cute and I love it Maria! Happy New year my friend.

    http://www.fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. No i oby się nie kończyło;D Bardzo fajna torebka, a ze spódnicą tworzą doskonałe połączenie;) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie skończy się, na szczęście:) Dziękuję bardzo!

      Usuń
  11. Torebka jest śliczna!!! Powinnaś projektować przynajmniej dla Zary :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) A po co dla Zary, jak można dla swojej marki? :D

      Usuń
  12. Super chic bag I love it
    A big hug

    OdpowiedzUsuń
  13. I love this little bag and how beautiful it turned out <3
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja zazdroszczę takim osobom jak Ty! Ja często kombinuję jak tu w ogóle nie brać torebki - bo zwyczajnie żadna mi nie pasuje do tego, co ubieram. A Ty - ciach ciach i masz idealną. Naprawdę super! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Torebka jest piękna, uwielbiam takie dodatki własnego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. zazdroszcze skilli! cudne robisz przeróbki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładna ta torebka - wyszedł super komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lovely purse! The details are amazing!
    Have great week dear :-)

    http://otherguiltypleasures.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
  19. Podoba mi się. Jak na ręczną robotę, bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Aczkolwiek fajna to jest właśnie dlatego, że to robota ręczna:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger