Bluzka fantazyjna

Oto jedna z najszybciej wykonanych u mnie rzeczy. Łączy w sobie projekt własny, kolejne eksperymenty z konstrukcją, wykorzystanie resztek po większym szyciowym przedsięwzięciu i przeróbkę bluzki. Ile zalet w jednym:) A wszystko dlatego, że mi się dosłownie przyśniła:)

Historia tej bluzki zaczęła się, gdy pewnego wieczoru robiłam porządki w pracowni i znalazłam pasiastą dzianinową bluzkę, która na przerobienie czekała już chyba ze 2 lata i nigdy nie miałam na nią pomysłu. Później w moje ręce wpadły resztki czarnej dresówki, z której uszyłam spódnicę na gumie. Ten pasiasty materiał połączyć z czernią byłoby dobrze, ale pomysłu konkretnego na to nie miałam, więc postanowiłam jeszcze ten pomysł rozważyć. A kiedy jest najlepsza pora i czas na wszelkie rozważania? Oczywiście nocą:) Wtedy przypomniał mi się znaleziony kiedyś w Internecie rysunek na nieregularny, pofalowany dekolt i pomyślałam, że gdy góra bluzki zostanie uszyta z czarnej dzianiny, to ten dekolt będzie się całkiem ładnie układał. Dół bluzki zrobię natomiast pasiasty.

Proces szycia przebiegał na szczęście sprawnie, pomimo, iż do formy podstawowej bluzki musiałam wprowadzić modyfikacje ze względu na kształt dekoltu i łączenie dwóch materiałów. Największym wyzwaniem było odszycie dekoltu w taki sposób, aby po obu stronach wyglądał symetrycznie i aby nic się nigdzie nie ciągnęło. Kilka razy go poprawiałam, zanim wyszło tak, żebym była z niego zadowolona, ale myślę, że trud się opłacił, bo ten dekolt to cała ozdoba bluzki. Swoją drogą, jeszcze kiedyś pomysł na pofalowany dekolt wykorzystam w jakiejś innej pracy, bo mi się bardzo spodobał:)
























Przy tym projekcie eksperymentowałam nie tylko z kształtem dekoltu, ale też i z wykończeniem podkrojów pach. Zrobiłam je za pomocą elastycznej czarnej koronki:



35 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda ten dekolt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście super to wyszło, bardzo mi się podoba ta bluzka! Taki dekolt może super wyglądać w różnych projektach, powiem szczerze, że pierwszy raz taki widzę - bardzo ładny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zaczęłam szukać pomysłów na nietypowe wykończenie dekoltu i to jeden z efektów:) Dziękuję:)

      Usuń
  3. Fajna bluzka, chociaż nie do końca wiem co tam z tym dekoltem zmajstrowałaś - przydałoby się jakieś zbliżenie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie chyba jakieś zdjęcie ze zbliżeniem na ten dekolt wrzuce:)

      Usuń
  4. Śliczna , wykończenie dekoltu bardzo mi się podoba . Lubię wszystkie paski . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Perfect fit! I love the scallop detail on the top. You look lovely Maria.

    http://fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń

  6. Oh very cute style darling!
    xx

    www.sakuranko.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś dowodem na to,że warto eksperymentować :-) Bardzo ładna,profesjonalnie uszyta bluzeczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się bardzo, że tak uważasz:)

      Usuń
  8. A mnie się podoba połączenie dwóch różnych materiałów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie sie prezentuje, bardzo ładnie uszyta

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna bluzeczka! Bardzo podoba mi się to wykończenie przy dekolcie oraz połączenie dwóch różnych wzorów materiału. Super. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ta bluzeczka! Niby prosta, ale przez te detale przy dekolcie staje się ciekawa :-)
    Dziękuję za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nice top!

    https://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczna :) podziwiam, ja kiedyś na drutach torebkę zrobiłam jak miałam nogę w gipsie i na tym się skończyło :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger