Spódnica w kwiaty na gumce

Dziś przedstawię niedawno uszytą rozkloszowaną wzorzystą spódnicę na gumce. Zacznę jednak nietypowo, bo od pokazania dwóch stylizacji, z czym przykładowo można ją nosić. Pierwsza jest bardziej jesienna, którą chętnie wybrałabym na zajęcia albo na spotkanie. Dobrałam do niej: czarny płaszcz, czarną bluzkę z kokardką projektu własnego, bordowe rękawiczki, niebieskie grube rajstopy, czarno-brązową torbę damską i botki na niskim słupku. Jako plener dobrałam moje ulubione miejsce: podwórze przy starym domu po dziadkach. Tu zostało jeszcze sporo zieleni a i muszę przyznać, że te stare mury szalenie mi się podobają.





A to druga stylizacja, która już znacznie dokładniej prezentuje spódnicę. Tym razem założyłam do niej czarno- czerwoną bluzkę z kwiatami z materiału, również własnego projektu, dwie czarno- białe bransolety, czarne rajstopy i buty na obcasie. Mogłabym ją nawet nazwać wiosenno- letnią, gdyby nie rajstopy oczywiście:)








Przyznam szczerze, że nie wiem, dlaczego nigdy wcześniej nie szyłam spódnicy na gumce. To bardzo prosty krój, w dodatku bardzo łatwy do uszycia... Może aż za łatwy się wydawał??;) Może dlatego, że rzadko nosiłam jak do tej pory spódnice w ogóle? Coś czuję jednak, że to się niedługo zmieni. Zachorowałam ostatnio na tą część garderoby, upatrzyłam już kilka ciekawych wykrojów i mam zamiar nadrobić zaległości w tej dziedzinie:)

Spódnica jest długości midi. Jest to długość bezpieczna dla osób niskich i drobnych. Ponadto, jest ona o tyle fajna, że można ją nawet zakładać do butów na płaskim obcasie i proporcje nie zostaną zaburzone.
Powstała po przeróbce sukienki, którą zakupiłam w sh. Do szycia nie używałam żadnego wykroju. Miałam po 2 prostokątne kawałki materiału we wzory i po 2 kawałki podszewki. Zostały one po prostu ze sobą zszyte po bokach (najpierw boki materiału, później podszewki, nie razem) i pod spód doszyta została gumka. Wierzchnia część spódnicy to cienki, lejący się wzorzysty materiał. Zakochałam się w tych kwiecisto- abstrakcyjnych wzorach i "moich" kolorach: czerni, czerwieni, bieli i granacie. Spód to czarna podszewka.

Początkowo zamiast gumki miał być pasek. Nie starczyło mi jednak na niego odpowiedniego kawałka materiału. Miałam za to w zapasie gumkę, więc zdecydowałam się na takie rozwiązanie:)


Podczas szycia pojawił się tylko jeden problem, związany z materiałem. Ta cienka wierzchnia warstwa podczas szycia ciągle się przesuwała i trzeba było bardzo uważać, aby szwy wyszły równo.

Został jeszcze kawałek tego materiału i tak sobie myślę, czy coś z niego nie wykombinować...Ale, nad tym się jeszcze zastanowię, bo póki co pracuję nad innymi rzeczami:)  Miłego wieczoru wszystkim życzę:)

44 komentarze:

  1. Piękna spódnica a stylizacje przemyślane i bardzo fajne. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście fajny materiał :) Spódnica na gumce to chyba najprostszy i najszybszy element garderoby :) Pierwsza stylizacja bardzo przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają:) Jest tak prosty i szybki, że chyba dlatego nigdy go nie szyłam, biorąc się za bardziej wymagające wykroje:P Ale podoba mi się, że można zyskać nowy ciuch w przysłowiowe 5 minut, więc możliwe, że jeszcze kiedyś spódnicę z gumką uszyję.

      Usuń
  3. Bardzo fajna, śliczna ta tkanina :) Hmm chyba jestem na podobnym etapie jeżeli chodzi o spódnice (i sukienki :P).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Sukienki to jeszcze od czasu do czasu zakładam, ale ze spódnicami to miałam pod górę, bo a to za zimno, a to nic nie pasuje itd itp:P

      Usuń
  4. Śliczna jest, ja osobiście uwielbiam spódnice i w zasadzie już w jakiś czas temu zupełnie wyparły one spodnie z mojej szafy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) U mnie to nie będzie możliwe, ja za bardzo lubię spodnie, bo zimą strasznie szybko marznę:) Za to trochę urozmaicę garderobę:)

      Usuń
  5. Marysiu, jak zwykle zaskakujesz pomysłowością. Pięknie Ci przede wszystkim w 1 zestawie, wszystko cudnie dopracowane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja ostatnio tezy szylam spodnice na gumce, sa bardzo praktyczne... a twoje zestawy sa przeurocze, drugi bardziej mi sie podoba pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo wygodne rzeczy z gumką zamiast paska:) Dziękuję:)

      Usuń
  7. Jejku, ale to fajnie wygląda z bluzką! Kwiatki wyglądają jak specjalnie dopasowane do spódnicy:) Do płaszcza też bardzo mi się podoba. Lubię takie wzory:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Przyznam, że bardzo cieszę się, że wreszcie udało mi się dwie rzeczy własnoręcznie uszyte dopasować, bo jak do tej pory to każda rzecz mi trochę z innej parafii wychodziła:)

      Usuń
  8. Gdyby nie płaszczyk i grube rajstopy to powiedziałabym, że powiało wiosną:-) Wszak w sercu zawsze maj! Z pewnością wyczarujesz coś ciekawego z pozostałości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ten komplet bez płaszcza i rajstop będzie można spokojnie założyć nawet wiosną, kolory są takie całoroczne;) Dziękuję:)

      Usuń
  9. Pierwsza stylizacja świetna! :-) Dla mnie spódnica to zdecydowanie ulubiona część garderoby :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Zauważyłam, że je bardzo lubisz i bardzo dobrze w nich wyglądasz:)

      Usuń
  10. Bardzo lubię takie szybkie i sympatyczne szycie, które daje takie wyśmienite efekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:) Podoba mi się najbardziej, że można bardzo szybko zyskać nową, praktyczną rzecz:)

      Usuń
  11. spodnica swietnei sie komponuje z czernia. plaszczyk tez bardzo ladny

    OdpowiedzUsuń
  12. wow! prześliczna, świetny wzór ! nie mogę się napatrzeć :) cudo ! zdradzisz gdzie kupiłaś materiał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie:) Materiał pochodzi z sukienki, którą kupiłam na wakacjach nad morzem w sh.

      Usuń
  13. Spódniczka piękna a jaka ładna tkanina.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna spódniczka - piękne kolory. Ślicznie wyglądasz na ostatnim zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Starałam się wyjść elegancko i jak u fotografa za dawnych czasów:)

      Usuń
  15. Świetnie wyglądasz :) I też jestem za pierwszą wersją, bo lepiej widać super spódnicę na spokojnym tle :)

    OdpowiedzUsuń
  16. kiedyś szyłam sobie spódnice na gumce:)
    Twoja jest świetna! obie wersje stylizacji fajnie wyglądają...a plener dziadkowy jest idealny! aż Ci go zazdroszczę:))
    a spódnice noś jak najbardziej, bo pięknie w nich wyglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
  17. It's a great look
    xoxo
    www.welovefur.it
    www.welovefur.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwsza stylizacja bardzo mi się podoba, wyglądasz tak dziewczęco. I bardzo bardzo podoba mi się wzór na spódnicy, ma w sobie coś takiego,że wygląda znajomo chociaż nie mogłam go wcześniej widzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Może jednak go kiedyś widziałaś?:) Ja we wzorze się wręcz zakochałam, tym bardziej, że to są właśnie moje kolory:)

      Usuń
  19. Śliczna spódnica i fajnie ja zestawiłaś w stylizacjach.Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. spódnica ma bardzo fajny motyw !

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna spódniczka, a kolory zachwycające.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczna spódniczka :)

    http://izabielaa.blogspot.com.es/2013/11/secrets.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ładna spódniczka. A z kawałka materiału to u mnie już by była gotowa kokardka, ale to dlatego, że ma na ich punkcie bzika :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię ozdoby- kokardki:) Ale taką da się zrobić z mniejszego kawałka, a ja mam taki, no średni:) Że do jakiegoś ciucha da się (tak sądzę) wykorzystać;) Dziękuję:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger