Łaciata


Pokazywałam ją już kiedyś na stronie burdy: http://www.burda.pl/stylizacja/czarny-top-z-koronka-i-latka . Jedna z najstarszych zaprojektowanych i uszytych przeze mnie bluzek. Przy okazji uważam ją za bardzo trafiony model. Świadczy o tym fakt, że nie została do tej pory wyparta z użytku przez inne rzeczy i mam przeczucie, że długo to się jeszcze nie zmieni. 



Top ma już ponad rok. Uwielbiam go ze względu na bardzo wygodny materiał (bawełna z domieszką elastyczności) z kupionego w sh T- shirtu, luźny krój, ciekawe wstawki, a poza tym kolorystykę, która pasuje do niemalże wszystkiego:)


Kwiatek wykonałam z resztek jakiegoś poliestrowego materiału. Koronka użyta na wstawki pochodzi natomiast z... majtek, ale nieużywanych:) Z tego, co pamiętam, okazały się za luźne i ich nie zakładałam. A że koronka przy nich była taka ładna...
W przypadku wstawki przy dekolcie, zauważyłam, że uszyłam ją nieco podobnie, jak zostało to opisane w Burdzie 3/2013, #154, tyle, że moja wersja pochodzi z ubiegłego roku:)

Aby dodatkowo urozmaicić bluzkę, z tej samej koronki zrobiłam łatkę przy lewym dolnym brzegu.

Ps. Bardzo podoba mi się zestaw bransolet:))

44 komentarze:

  1. Śliczna bluzeczka- nie dziwię się że należy do twoich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna! A pomysł z koronką świetny, nie ma to jak kreatywność!
    A powiedz, nie planujesz może uszyć sobie jakiejś sukni nieco bardziej historycznej? Bo chyba też takie lubisz? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Szczerze mówiąc, myślałam trochę o tym, nawet znalazłam pewien wykrój ale na razie się nie przymierzam:)

      Usuń
    2. Przyznam szczerze, że byłaby motywacja, gdybym miała w niedalekiej przyszłości szansę i okazję na to, aby gdzieś ją założyć:)

      Usuń
    3. Oo, to już nie mogę się doczekać! A jaką wybrałaś epokę? :) Ach, okazja zawsze się jakaś znajdzie :D

      Usuń
    4. Z początku XIX w, styl empire :)) Jeden z moich ulubionych okresów w modzie, gdzie suknie są bardzo korzystne dla sylwetki. Kocham odcinane pod biustem bluzki i sukienki, bardzo wysmuklają (to bardzo korzystny fason dla niskich kobiet) :)

      Usuń
  3. Fajna, ładnie w niej wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się podoba :) jest piękna :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle świetny top, uniwersalny, ale dzięki koronce może być też nawet elegancki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bluzeczka śliczna, chętnie uszyłabym dla siebie taką :D Ten kwiatek na koronce to dla mnie już trochę za dużo, no ale najważniejsze, żebyś Ty się w niej dobrze czuła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Zachęcam, bo fason pasuje niemalże do wszystkiego i jest bardzo wygodny:) Twoja wersja może być bez kwiatka, mi się on bardzo spodobał, urozmaicił dodatkowo bluzkę:)

      Usuń
  7. bardzo gratuluje Ci umiejętności szycia, bluzeczka jest bardzo ładna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny bluzka. Też pewnie byłaby moją ulubioną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Recykling 100% i świetnie :) Wygląda naprawdę na, tak jak piszesz, uniwersalną. A kwiatek dodaje jej uroku. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna bluzeczka i świetny pomysł. Bardzo, bardzo mi się podoba. Bransolety mnie zauroczyły; każda z innej parafii a połączone genialnie.
    Cały zestaw idealny dla mnie ( tylko trochę większy rozmiar:))) )
    Pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że Tobie się spodoba, bo czerń i biel w końcu:)) Dziękuję i pozdrawiam również:)

      Usuń
  11. No no! Ładna :) Co jak co ale ja bym chyba nie wpadła na to, żeby majtki wykorzystać w bluzce :D Gratuluję otwartego umysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wiesz, ja jak nie korzystam z bielizny, wrzucam ją do pudła z materiałami i w razie potrzeby korzystam:) Czasami majtki są z takiej ładnej koronki, a potrzebny jest jej kawałek i wtedy nie trzeba kupować nowego:)

      Usuń
  12. Dobre z tą koronką ale jesteś pomysłowa świetna !!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Mario. Wpadłam tu do Ciebie z rewizytą,bardzo pięknie szyjesz i jesteś wspaniałą modelką.Kiedyś też szyłam ubrania i korzystałam z wykrojów Burdy ale obecnie zajmuję się robieniem rzeczy do domu.Patrzę że mamy wiele wspólnego nie dość że takie same imię to prawie jednocześnie założyłyśmy blog i mamy prawie po tyle samo postów.Będę zaglądać i miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Miło, że postanowiłaś mnie odwiedzić:) Na Twoje imię od razu zwróciłam uwagę (wyświetliłaś mi się chyba w komentarzu u kogoś, choć już nie pamiętam u kogo) i postanowiłam rzucić okiem na Twojego bloga:) Podziwiam osoby, które szydełkują, haftują itp. Sama tego nawet nie ruszyłam i myślę, że chyba trzeba poświęcić na jedną pracę bardzo wiele czasu i uwagi. Choć efekty są imponujące. Będę do Ciebie zaglądać:)

      Dopiero teraz zauważyłam, że jeśli chodzi o bloga i posty to faktycznie, jest podobieństwo, na Twój jest o miesiąc około starszy od mojego:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Ps. Ja wspaniałą modelką?? Nie spodziewałam się:P

      Usuń
  14. Mnie też bardzo podoba się zestaw bransoletek :)A top jest ekstra, niezły pomysł z koronką!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu:) Do zdjęć zaszalałam z tymi ozdobami, bo na co dzień rzadko kiedy noszę biżuterię:)

      Usuń
  15. What an incredible top! I love the lace detail! Just the perfect touch!

    Rebecca
    www.winnipegstyle.ca

    OdpowiedzUsuń
  16. Układa się bardzo ładnie. A kolorystyka jest chyba najbardziej uniwersalna. Miałam kiedyś bluzkę z białą wstawką przy dekolcie, takim śliniakiem wiązanym i przetrwała w mojej szafie wiele lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ta kolorystyka jest ponadczasowa, więc coś tak myślę, że i mojej szybko się nie pozbędę:)

      Usuń
  17. Uwielbiam blogi o szyciu. Podziwiam zawsze talent osób szyjących i po cichutku im go zazdroszczę. Bluzeczka śliczna. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny pomysł na elegancką wersję topu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie. :)
    Jesteś bardzo fotogeniczna :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Również chciałabym umieć cos sama ładnego uszyc. Niestety lub stety dane jest mi tylko żwęzanie, skracanie i małe poprawki ;)

    +obserwujemy?

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izabela, trening czyni mistrza, ja parę lat temu nie umiałam nawet prostego ściegu ręcznego:) Wszystko w Twoich rękach:)

      Obserwujemy:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger