Secesyjne inspiracje, szyciowe improwizacje



Bluzkę nazwałam secesyjną głównie ze względu na mroczną kolorystykę i jej ogólny charakter, falbanę przy dekolcie, oraz różnorodność wykorzystanych materiałów i faktur, dających efekt wielowarstwowości.  Nie jest to jednak wierna rekonstrukcja, tylko inspiracja epoką.

Do jej uszycia nie był mi potrzebny żaden wykrój, ani nawet przegląd prasy związanej z modą. Wystarczył tylko przegląd materiałów zgromadzonych do tej pory i skojarzenie ze sobą dwóch rzeczy, których wcześniej nie brałam pod uwagę, że mogłyby razem współgrać. Całkowita improwizacja i pójście na żywioł.

Do bluzki wykorzystałam czarną sukienkę z falbaną na dole i koronkową bluzkę w tym samym kolorze, którą kupiłam na wczasach. Obie rzeczy pochodzą z sh. Sukienkę początkowo miałam zostawić, jaka była, ale po przymiarce nie za bardzo przypadła mi do gustu. Wiadomo, co ładnie wygląda na wieszaku nie zawsze sprawdza się na konkretnej osobie. Fason ten okazał się za luźny, przytłaczający i ukrywający całą figurę. Ale falbanka była taka fajna, dlatego postanowiłam ją mimo wszystko kupić. Decyzja zapadła- trzeba będzie ciąć.

Po wakacjach robiłam przegląd materiałów tradycyjną metodą: wszystko wyjęłam z kartonów i półek na podłogę i sprawdzałam, co mam i do czego mogłoby się przydać. Takie generalne porządki jesienne. Przypadek sprawił, że sukienka odłożona na "święte nigdy" spodobała mi się w zestawieniu z koronkową. Później dopasowałam falbanę do dekoltu i to było to!

Oto zdjęcia obydwu rzeczy przed przeróbką:



A oto efekt końcowy:






Szycie było ogólnie proste. Koronkową bluzkę włożyłam pod spód czarnej bluzki i dopasowałam w taki sposób, aby koronka wypełniała cały dekolt aż pod szyję. Zszyłam je ze sobą i obcięłam zapas materiału, czyli resztę koronkowej bluzki. Brzegi obrzuciłam zygzakiem. Później przypięłam na tym szwie falbanę i całość przyszyłam ściegiem prostym. To już było trudniejsze zadanie, bo falbana była dość ciężka i musiałam ją kilka razy poprawiać, zanim leżała tak, jak powinna.

Poza tym musiałam poprawić zapięcie na szyi. Przy oryginale brakowało jednego guzika, a drugi trzymał się na słowo honoru. Dlatego zmieniłam zapięcie na tylko jeden większy guzik. Przy okazji zamieniłam dwie pętelki na jedną większą.
Z tego, co wyszło jestem bardzo zadowolona. Spodobały mi się eksperymenty z materiałami i możliwości, jakie dają.

55 komentarzy:

  1. Ale piękna bluzka! Nie wiem czy to gotyk, czy secesja, ale wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gabrielle:) Coś może mieć też i z gotyku. Doszłam jednak do wniosku, że do secesji najbardziej pasuje, dzięki tej falbance przy dekolcie zwłaszcza:)

      Usuń
    2. O tak, falbanka jest jak najbardziej secesyjna :) W ogóle cała bluzka genialna, jesteś naprawdę bardzo pomysłowa! :)

      Usuń
  2. zatkało mnie, bluzka ma niepowtarzalny charakter, a dodając twoją urodę to razem wyglądacie jak nie z tej epoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa:) Cieszę się, że do siebie pasujemy, bo ja to też taka nie z tej epoki;)

      Usuń
  3. Genialnie! I bardzo pasuje do Ciebie. Podziwiam osoby potrafiące wygrzebać ciuchy w SH. A jeszcze wyczarować potem coś z tego to już w ogóle mistrzostwo świata.
    Jak zwykle pomysłowo, oryginalnie i uroczo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Mag Ik:) Jeśli chodzi o sh, to po prostu trzeba mieć oczy i uszy szeroko otwarte. Wtedy większa szansa upolowania czegoś fajnego:)

      Usuń
  4. Powinnaś jeszcze częściej "iść na żywioł"! Bluzka jest - aż brak mi słów... FANTASTYCZNA! Przepięknie w niej wyglądasz, niesamowicie do Ciebie pasuje! Gratuluję! :-) Wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za tak miłe słowa:))) Aż nie wiem, co powiedzieć...:)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawa przeróbka - mrocznie, ale pasuje Tobie taki "look" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyno, już Ci to pisałam: masz dar od Boga, jesteś niesamowicie uzdolniona.Wyszło naprawdę pięknie. Twój makijaż podkreślił jej tajemniczość. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbarossa, bardzo Ci dziękuję za te słowa:) Ja robię, to co kocham i staram się aby wychodziło jak najlepiej:) Pozdrawiam również:)

      Usuń
  7. Przepiękna i bardzo elegancka bluzka! Ślicznie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie Ci się udała i bardzo do Ciebie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zwykle u Ciebie bardzo uroczo, kobeco i super pomyslowo :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie to połączyłaś . Wyszła bluzka w stylu gotyckim:-) Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie! Jesteś niesamowicie uzdolniona. Wyglądasz w tej bluzeczce ślicznie, elegancko i bardzo kobieco :

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna bluzka .Bardzo lubię czarna koronkę a tutaj z falbankami tworzy piękną całość.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje:) Ja tez ja bardzo lubie, bardziej niz biala nawet i jeszcze kiedys mam zamiar uzyc jej w jakims projekcie;) pozdrawiam

      Usuń
  13. fajny pomysł na bluzkę :) podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ślicznie Ci wyszła...taka gotycka troszeczkę:))

    OdpowiedzUsuń
  15. It's really pretty, I love the ruffles and sheer inserts!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna ta bluzka! Podziwiam Twoją pomysłowość i kreatywność.
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękna ta bluzka! Podziwiam Twoją pomysłowość i kreatywność.
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. łał, fantatyczna przeróbka! Pięknie Ci wyszła ta bluzke plus jej styl bardzo mi pasuje do Twojej urody :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie Ci w tej bluzce, stylowo i jakby czuć ducha tamtej epoki...

    OdpowiedzUsuń
  20. Co za cudo! Przepiękna bluzka!

    OdpowiedzUsuń
  21. dziękuję za odwiedziny :) zapraszam częściej

    sprytna przeróbka, ja jakoś do ciuchów jeszcze nie dotarłam :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger