Po mojemu...szorty Marii Antoniny:)


Już wspomniałam kiedyś, że następną rzeczą, jaką chcę tu zaprezentować są szorty. Dotrzymuję słowa. Dość szalone szorty.  Nazwałam je "Szortami Marii Antoniny". I już tłumaczę, skąd pomysł na nazwę. Otóż od jakiegoś czasu uczęszczam na zajęcia z kostiumologii i stąd wiem, że hit sezonu - połączenie pasów i kwiatów- modne było pod koniec XVIII w. Dokładniej w okresie ostatnich lat panowania Marii Antoniny , tuż przed rewolucją francuską. Tyle, że teraźniejsze pasy i kwiaty to oczywiście nowoczesna wersja:) Tamtejsze wzory były zdecydowanie subtelniejsze, kwiaty rozmieszczane między pasami i haftowane. Ja na razie od haftu trzymam się z daleka, choć czasami myślę, że fajnie byłoby spróbować, ale martwię się, że cierpliwości mi brak.


Wykrój to konstrukcja, która została dla mnie przygotowana jeszcze podczas kursu szycia. Wybrałam materiał pasiasto-kwiatowo-kropkowy. Nadruki były rozmieszczone w taki sposób, że trzeba było się sporo zastanawiać, jak tu ciąć tkaninę i jak układać szablony. W końcu doszłam do wniosku, że z tego jakże chaotycznego materiału zrobię po prostu coś... równie chaotycznego.


Tak więc tu nie tylko przód i tył są inne. Tu także każda nogawka wygląda nieco inaczej. Dodatkowo efekt chaosu potęgują pasiaste kieszenie z tyłu, również każda inna. Jak dla mnie ciekawie to wygląda:) i bardzo letnio.


A tu w nieco innej stylizacji tych szortów, ale chciałam pokazać, jakie miałam miłe towarzystwo podczas zdjęć. Wszystkich. A było ich dużo, bo najpierw dopiero przy zdjęciach zauważyłam, że nie wszystko dobrze wyszło i trzeba było dokonać poprawek, później do drugiej dobrałam za długą bluzkę i nie było widać całości...Ten kot chyba ma cierpliwość:)


23 komentarze:

  1. Ty też masz fajnego kota i fajne spodnie:D Te koty u mnie to nie nasze, ale za to bardzo przyjacielskie:)

    Ciekawe, co Maria Antonina nosiła pod ogromem swych sukni?:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A macie w planach je udomowić? u mnie koci klan to się zaczął od jednego odwiedzającego:)

      a nosiła na przykład koszulę i panier- konstrukcję podtrzymującą szeroką suknię.

      Usuń
    2. W zasadzie ten pierwszy kot nie wiem czy jest udomowiony ale Józia ma swoją włąścicielkę:) trzy lata temu miałam kota domowego, który nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności uciekł i już się nie odnalazł. A teraz trochę jesteśmy na walizkach więc póki co się wstrzymuję ale na pewno będę miała jeszcze kota:)

      Usuń
    3. Może ktoś go ukradł? u mnie chyba z rok temu była taka fajna koteczka Nieśmiała i zniknęła. Myślę, że ktoś ją zabrał, bo bardzo była do nas przywiązana.

      Usuń
  2. Uwielbiam szorty, a Twoje są cudowne, materiał ekstra! Jeśli mogę coś doradzić- zaznaczaj zdjęcia w formacie "bardzo duży", będzie więcej widać:) Pozdrawiam i do następnego posta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) materiał idealny jak na tą część garderoby, bardzo wygodny do noszenia i bardzo łatwy do szycia. Przyznam Ci rację co do zdjęć, już zmieniłam format w tym poście, wcześniej myślałam, że wyjdą za duże. Pozdrawiam również:)

      Usuń
  3. Fajne spodenki kojarzą mi się z wakacjami:) Ty jesteś zgrabna dziewczyna możesz w takich śmigać na okrągło :DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję KasiaB:) na okrągło to może nie (mam już następne w planie do uszycia;), ale chyba będą mi często towarzyszyły tego lata:)

      Usuń
  4. genialne są te spodenki:) bardzo podoba mi się to, że napisałaś skąd wzięła się ta inspiracja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kapitalne spodenki i dzieki temu chaosowi bardzo orginalne i figura tez calkiem calkiem wiec nos tylko spodneki:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Isabella M.:) ja bardzo lubię szorty, przymierzam się do uszycia 2 pary. No i są znacznie wygodniejsze niż spódnice mini.

      Usuń
  6. Super ta tkanina, chaos ogarnięty, spodenki leżą idealnie, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne na lato :) Świetna robota!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawy wzór mają te spodenki, ale zestawiłabym je z innymi bluzkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Jak będę potrzebowała stylistki, na pewno spytam Cię o radę:) ale tymczasem, pokazuję przykładowe zestawienie, z krótką bluzką, która miała za zadanie nie zasłaniać za wiele szortów, a także pokazać je jako rzecz gająca pierwsze skrzypce:)

      Usuń
  9. Piękne szorty. Podoba mi się kolor.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł. Super szorty. Wyglądasz w nich bardzo kobieco.

    OdpowiedzUsuń
  11. super wzór i krój mają te szorty:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger