Zwiewna sukienka w kwiaty na lato

Zauważyłam, że ja właściwie nie szyję sukienek. Przez niemalże 4 lata ukończyłam zaledwie jedną nadającą się do noszenia (konkretnie, sylwestrową z haftowanego tiulu). Zawsze wolałam szyć spódnice ze względu na możliwość tworzenia z nich różnych stylizacji z bluzkami. Sukienki mają jednak tą zaletę, że jest to cały strój w jednym kawałku, a dzięki temu na przykład na wyjazdach można zaoszczędzić trochę miejsca w walizce:) Postanowiłam, że sprawię sobie jakąś nową. Tym razem miała być to codzienna na lato. Odpowiedni materiał miałam pod ręką, bo podczas wakacji w Gdańsku nabyłam 2 m cienkiej, bawełnianej tkaniny w kwiaty, więc zaczęłam wertować gazetki z wykrojami i internet w celu poszukiwania odpowiedniego modelu.

Tropikalne upały jakie mieliśmy na początku sierpnia mocno wpłynęły na moją wizję, jak powinna wyglądać idealna codzienna sukienka na lato. Miała być ona przede wszystkim pozbawiona rękawów, luźna i bez podszewki. Idealny wykrój znalazłam w katalogu Marfy pod numerem 3379. W modelu tym podoba mi się pomysł z przodem składającym się z dwóch części i asymetryczny dół. Dzięki tym detalom sukienka nie wygląda zbyt banalnie.

Wykrój odrobinę zmodyfikowałam. Oryginał przeznaczony był na tunikę, ale co za problem przedłużyć go o 10-15 cm:) Tył wycięłam 1 raz z podwójnie złożonego materiału, a nie jak w oryginale z 2 kawałków. Bałam się, żeby kwiatowy wzór na plecach nie wyszedł dziwnie, ale dzięki temu sukienka zyskała też trochę luzu, co w upalną pogodę okazało się błogosławieństwem. Pomiędzy górną a dolną częścią przodu miała być pusta przestrzeń, ja postanowiłam jednak dodać w tym miejscu wstawkę z granatowego, cienkiego tiulu, tym bardziej, że tą przestrzeń postanowiłam odrobinę poszerzyć. I tak oto wyglądają efekty mojej pracy:

sukienka w kwiaty lato

luźna sukienka w kwiaty

sukienki w kwiaty lato

Tutaj najlepiej będzie widać asymetryczny dół. Przód kończy się przed kolanami, a tył za nimi:

szeroka sukienka

sukienka w kwiaty

sukienka w kwiaty diy

luźna sukienka na lato


sukienka z asymetrycznym dołem







Luźne sukienki są kontrowersyjne, bo nie każda kobieta lubi, gdy figura zostaje ukryta. Tyle, że latem luźny fason to ideał, a w razie potrzeby można dodać pasek na wysokości talii i całkowicie zmienić charakter sukienki:




Do czegoś Wam się jeszcze muszę przyznać. Tiulowa wstawka była początkowo przyszyta prowizorycznie za pomocą fastrygi, której do ideału było daleko. W dodatku przestrzeń między górną a dolną częścią przodu wyszła mi odrobinę za duża. Wszystko dlatego, że przed wyjazdem miałam bardzo mało czasu na szycie (wiecie, pakowanie i te sprawy), upał doskwierał mi niemiłosiernie, a tak bardzo chciałam zabrać tą sukienkę ze sobą... Na zdjęciach z urlopu zresztą zobaczycie różnicę:



kwiecista letnia sukienka

Wszystkie niedociągnięcia zostały już poprawione. Wielkość wstawki została zmniejszona, przyszyta jest staranniej i nawet brzegi tiulu zostały ukryte:

wstawka z tiulu


55 komentarzy:

  1. Sukienka cudna,powinnas szyc i nosic,swietnie wygladasz. Bardzo fajny material.

    OdpowiedzUsuń
  2. Material sliczny, maslalam, ze uszyjesz z niego spodnie, ale sukienka wyszla swietnie, wiec byl to bardzo dobry pomysl. Wygladsz w niej bardzo ladnie i z paskiem i bez wygladasz w niej uroczo:)

    Pozdrawuam serdecznie, Mario Tamaro:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spodniach ten materiał też by fajnie wyglądał, ale było go dużo, więc wolałam skorzystać i uszyć sukienkę:) Został mi jeszcze konkretny kawałek, więc jeszcze druga rzecz powstanie. Dziękuję bardzo i pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pięknie wyglądasz. Bardzo ładna sukienka i fajnie wymyśliłaś z tą wstawką tiulową.
    Mi zdecydowanie bardziej podoba się wersja bez paska. Zastanawiam się jeszcze jakby prezentowała się sukienka z takim cienkim paseczkiem. Mierzyłaś może?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)Szczerze mówiąc nie mierzylam, nawet takiego nie posiadam, ale dziękuję za pomysł, sprawdzę, jak to się razem prezentuje:)

      Usuń
  4. Piękny fason a z tym paskiem w talii pomysł świetny od razu inna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszła cudnie . W dwóch wersjach prezentuje się świetnie. Miłego weekendu !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely dress!!! beautiful photos!!!
    Have a wonderful weekend!!! and my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Ladnie wygladasz w tej sukience. Z bialymi butami bardziej letnio.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio mnie wzięło na taką asymetryczność, że przód lekko krótszy. Bardzo ładna i wyglądasz w niej super. :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostatnio polubiłam taki dół. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  9. Bardzo ładna i ciekawa z tą wstawką. Bez paska jest lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zwykle genialna sukienka - i taka strasznie w moim guście :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepiękna sukienka:) i cudowne zdjęcia na górskim tle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To nie góry, tylko Kazimierz Dolny, choć wzgórza są tam zjawiskowe:)

      Usuń
  12. Ta wstawka z tiulu dodaje jej w pewnym sensie elegancji :) Podoba mi się lekko dłuższy tył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i dzięki niej mam pewność, że dość mocno wycięty dekolt trzyma się zawsze na swoim miejscu:) Dziękuję!

      Usuń
  13. Fantastic post dear! Love this so much.

    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    xoxo;
    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  14. I love the dress ! You look so elegant :)

    akiko

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładna sukienka i wzór kwiatowy. Luźna bardziej mi się podoba, a jak pasek to może cieńszy - tak jak na pierwszych zdjęciach wstawka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieńszego nie mam, ale może powinnam się w jakiś zaopatrzyć i nosić? Przed przyszłym latem poprzymierzam:) Dziękuję!

      Usuń
  16. Jak ładnie :) Świetny fason i piękny kwiatowy wzór. Pozdrawiam Marysiu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczna sukienka !!! Świetny ten dół i granatowa wstawka :) z paskiem czy bez - SUPER !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Obsesses with your beautiful floral dress. I wish I had one that have the same length:).

    Kiss,
    Tanya
    http://attraction2fashion.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Dopiero 2-ga sukienka??? Zdecydowanie musisz to zmienić, bo wyglądasz w nich bardzo ładnie :) Śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to dopiero druga, jakoś się do ich szycia nie rwałam , choć nawet lubię je nosić. Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  20. Śliczna sukienka ;) pięknie wyglądasz :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna sukieneczka! Uwielbiam motywy kwiatowe :-) Fajnie wygląda ta wstawka z siateczki :-) Bardzo ładnie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  22. No i stworzyłaś kolejne cudo. Przepiękna ta sukienka, ślicznie się w niej prezentujesz.
    Bardzo ładny wzór materiału i krój.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa:)Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  23. Uwielbiam kwiaty - świetna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger