Dopasowane spodnie

Zawsze bałam się uszycia sobie spodni które są niemalże drugą skórą. Obawiałam się, że podczas ich noszenia wystarczy jeden nieostrożny i nazbyt gwałtowny ruch i pękną tam gdzie nie powinny i najem się przez to wstydu w miejscu publicznym. Tylko, że chciałam mieć nowe spodnie na sezon wiosenny i letni i im dłużej myślałam nad tym, jakie powinny one być, tym bardziej utwierdziłam się w przekonaniu, że najlepiej byłoby uszyć sobie jakieś dopasowane do figury.

Moim marzeniem było też mieć wreszcie jakieś samodzielnie wykonane jeansowe spodnie, lub chociażby z bawełny przypominającej jeans. W sklepie z tkaninami udało mi się znaleźć tkaninę zawierającą bawełnę z lycrą. Jest ona elastyczna i dlatego mogłam sobie dlatego pozwolić na uszycie dopasowanych spodni również bez obaw, że będą one niewygodne w noszeniu.

Do uszycia spodni wykorzystałam wykrój z Burdy 11/2014 #117, ten sam, którego użyłam do wykrojenia sztruksowych spodenek, które pokazywałam na blogu na początku tego roku. Został on już przeze mnie odpowiednio sprawdzony oraz dopasowany, zatem miałam pewność, że tym razem szycie przebiegnie bez większych problemów. Tak też było, spodnie powstały bardzo szybko, chyba dłużej już trwają prace nad tym wpisem, niż nad szyciem spodni:) A oto one:




Podczas robienia zdjęć pomyślałam sobie, że skoro mamy taki piękny maj, to spodnie zaprezentuję w kilku różnych sceneriach. W końcu taki krajobraz nie będzie trwał cały czas, a ja chciałam mieć utrwalone jego piękno. I bardzo dobrze, że tak zrobiłam, bo kwiaty jabłoni u nas już przekwitły. Mlecze z kolei zostały już skoszone.









Przejdźmy do detali. Na uszycie jednej części worka kieszeniowego wybrałam ten sam materiał który przeznaczyłam na szycie spodni, a na drugą wykorzystałam reszki tkaniny w kwiaty, z której uszyłam sukienkę na lato i bluzkę raglanową:


Brzegi worka kieszeniowego wykończyłam za pomocą samodzielnie zrobionej lamówki z bawełnianej tkaniny:


Tył ozdobiony jest z karczkiem, a do paska wszyłam podtrzymywacze czyli szlufki:


Uzyskałam kolejny basic w mojej garderobie, jednak bardzo potrzebny. Takie spodnie będą pasować do wielu rzeczy, spokojnie będę mogła nosić je razem z wzorzystymi bluzkami, których trochę zdążyłam już sobie trochę uszyć, a których pewnie jeszcze mi przybędzie

39 komentarzy:

  1. You look so pretty!!!!
    Have a nice day, doll!!! my G+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdzony model to podstawa. Dobrze, ze udało Ci się znaleźć właściwy, bo to wcale nie jest takie proste. Dodatek lycry w składzie ma tu ogromne znaczenie - zarówno jeśli chodzi o dopasowanie jak i o komfort użytkowania. Spodnie świetne i to co lubię najberdziej - detale - kwieciste worki kieszeniowe i wykończenie lamówką to prawdziwy majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten model spodni jest po dosyć sporym dopasowaniu, podoba mi się jak teraz leży i że uwzględnia kilka detali, które w spodniach bardzo lubię (kieszenie w karczkach biodrowych, szlufki). Cieszę się bardzo, że pomysł z wykończeniem kieszeni spodobał Ci się:)

      Usuń
  3. Świetne spodnie, wyglądasz super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super spodnie, ale i bluzeczka bardzo ładna. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Perfekcyjnie uszyte spodnie. Idealnie wyglądają. Zdolna z Ciebie bestia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kieszenie rewelacyjnie wykończyłaś :) A u mnie jabłoń dopiero puszcza kwiatuszki w górach wszystko jest z opóźnieniem :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inny tam jest klimat niż na nizinach, zatem i drzewa kwitną w nieco innym terminie:) Dziękuję bardzo:)

      Usuń
  7. Bardzo ładne spodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są! Tylko pozazdrościć talentu;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne spodnie, jak ja bym chciała umieć takie uszyć dla siebie! :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I see you are perfect also in sewing pants - I'm happy with you that finally you had the courage to do it! Love the pants and how you combined it, very elegant <3
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  11. You never cease to amaze me with your skills darling! Pants too? wow! You look beyond stunning.

    http://fashionablyidu.blogspot.com/2016/05/pedals-and-petals-feat-jord-wood-watch.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejny świetny projekt. Podziwiam Cię za tą dbałość o detale. A wiosenna sceneria jest idealnym uzupełnieniem Twojego dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesteś tak szczupła, ze wyglądasz świetnie w takim dopasowanym kroju :)

    OdpowiedzUsuń
  14. That's such a beautiful outfit :) It looks amazing

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger