Kamizelka z falbanami

W dzisiejszym wpisie przeróbka. Dawno nie było żadnej na tym blogu, bo ostatnio szyję przede wszystkim z tkanin na metry, z wykrojów lub konstrukcji. Stęskniłam się jednak za przerabianiem odzieży, bo miło jest popatrzeć jak stary ciuch zyskuje nowe wcielenie. Inspiracją dla nowej rzeczy była kupiona w sh dzianinowa bluzka. Przy jej zakupie odrobinę się się zawahałam, bo zastanawiałam się, jak pójdzie mi krojenie i szycie dzianiny ozdobionej tak licznymi falbanami, ale postanowiłam, że zaryzykuję, w końcu dużo kosztować mnie to nie będzie.

Tak jak myślałam, materiał okazał się dość trudny do współpracy. Rozciąga się w każdą stronę, a dzięki falbankom jest dużo cięższy. Właściwe wykrojenie wymagało odpowiedniego ułożenia ułożenia wszystkich elementów wykroju w ten sposób, aby falbany "spasowały się" po bokach i na przodzie. Jednocześnie trzeba było uważać, aby któraś z falban nie zawinęła się i nie została przecięta. Z samym zszywaniem nie było za to bardzo trudno, maszyna jedynie odrobinę buntowała się przy zszywaniu najgrubszych warstw.

Tak prezentowała się bluzka przed przeróbką : 

fioletowa bluzka

A przerobiłam ją na... no właśnie. Zastanawiam się, jak powinnam to nazwać. Narzutka? Kamizelka? Czy może wdzianko? Jest to ubranie bez rękawów, a z daleka wygląda, jakby było zapinane na ozdobny guzik. Tyle, że nie jest to prawdziwe zapięcie. Przód został ze sobą zszyty, a biały guzik w kształcie kwiatka jest tu tylko ozdobą. Taka dosyć osobliwa kombinacja, choć moim zdaniem najbliżej jej do kamizelki i stąd tytuł wpisu:)

Ogólnie podoba mi się to, co uszyłam, bez względu na nazwę. Jesienią i zimą nie będzie mi po plecach wiało:)
kamizelka damska z falbanami

wdzianko z falbanami

kamizelka z falbankami

narzutka z falbanami



Guzik w zbliżeniu tak się prezentuje:

guzik kwiatek

Boki udało mi się całkiem dobrze spasować:


A tak zrobiłam odszycia przodu: 



57 komentarzy:

  1. Swietnie wyglada ta kamizelka, ktora przerobilas! Wielka korzystna odmiana! Dla mnie bomba :)
    Jesli chodzi o materal zdecydownaie lepiej wyglada kamizelka w polaczeniu z gladkimi rekawami bluzeczki, niz w polaczeniu z rekawami jako wdzianko, czy kurteczka/cardigan.

    Gratuluje przerobki i serdecznie Cie pozdrawiam, droga Mario Tamaro:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa:) Podczas pierwszej przymiarki to samo przyszło mi na myśl, że gdybym zdecydowała się na dodanie rękawów, to wyglądałaby tak, że co za dużo to nie zdrowo. Ogólnie jestem zadowolona, że jednak kamizelkę wybrałam, bardzo praktyczny z niej element garderoby:) Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. You look fabulous in that color doll. Have a great weekend.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi dear
    Great, this blouse is so wonderful!
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna kamizelka i ma obłędny kolor. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz wygląda bardzo efektownie, świetne na zimowe wieczory :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zgadzam się, że na zimowe wieczory jest rewelacyjna:)

      Usuń
  6. Ty to jesteś pomysłowa! Fajnie wyszła! Taka romantyczna:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przeróbka , świetny rezultat. Pozdrawiam ciepło !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie prezentuje się ta kamizelka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że ostatecznie udało Ci się ujarzmić falbanki i kamizelka prezentuje się fantastycznie!;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Great job on this post dear! Have agreat day.

    xoxo;
    STYLEFORMANKIND.COM
    Facebook
    Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  11. oo super pomysł :)

    http://nicoolblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. So lovely vest, and
    the idea of adding brooch is cute!

    akiko

    OdpowiedzUsuń
  13. I love this a lot!


    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    NEW POST: Pink Sugar Sweet Cheeks HD Cheek Color In Concrete Jungle Review and Swatch

    OdpowiedzUsuń
  14. The post is so great! Thanks you for sharing:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie wygląda po przeróbce. Zdecydowanie bardziej podoba mi się jej nowe wcielenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super Ci to wyszło! Zawsze podziwiałam osoby, które potrafią lumpeksowym ciuchom nadać drugie życie! No może guzik bym dała czarny, ale to tylko szczegół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Czarny guzik przymierzalam, ale zaginął on przy tym fiolecie. Ten biały kwiat bardziej mi do kamizelki pasował:)

      Usuń
  17. Fantastic Top, i love the Colour! The Brooche looks also very gorgeous :)

    lovely Greetings <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Super przeróbka :-) Wyglądasz w niej bardzo dziewczęco :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. That is such an amazing blouse. I love the details. You look stunning darling.
    http://fashionablyidu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeróbka zdecydowanie udana :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mi się podoba ta przeróbka :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger