Pierwsza konstrukcja: spódnica podstawowa z godetem

Klasyczna, czarna spódnica midi to podstawa damskiej garderoby, która nigdy nie wyjdzie z mody. Ta, którą dziś Wam zaprezentuję to kamień milowy w mojej szyciowej "karierze", bo jest pierwszym ubraniem, które uszyłam na podstawie szablonu, który niemalże sama skonstruowałam.

Do zrobienia wykroju na spódnicę pomocne były zajęcia na kursie oraz książka Modelowanie form odzieży damskiej autorstwa Elżbiety Stark i Barbary Tymolewskiej. Mimo to zadanie nie należało do łatwych i trochę się stresowałam, czy wszystko wyjdzie jak należy. Obliczenia sprawdzałam 100 razy, linie kreśliłam najstaranniej jak tylko potrafię, a jak coś nie zgadzało się o 1 mm, to ścierałam i poprawiałam. Ostatecznie okazało się, że moja konstrukcja wyszła całkiem dobrze, na mojej sylwetce dopasować trzeba było jedynie nieznacznie boki.

Jeśli chodzi o fason, jest to spódnica podstawowa z paskiem na wysokości talii. Zapinana jest z tyłu na suwak kryty i guzik. Zdecydowałam, że będzie sięgać do kolan, a przy okazji poznałam sposób na dopasowywanie długości, jakim jest cyrklowanie. W miejscu rozcięcia wszyłam godet, przez co tył prezentuje się nieco podobnie jak przy ołówkowej spódnicy z Burdy, którą pokazywałam na początku tego roku. Wiedziałam, że godet jeszcze kiedyś zastosuję, bardzo podoba mi się ten sposób na "wypełnianie" rozcięcia:)

Do uszycia spódnicy użyłam czarnej bawełny z poliestrem i podszewki w tym samym kolorze. Tak, wiem, że nie poszalałam, ale bałam się, że jak kupię jakiś piękny i droższy materiał i coś nie wyjdzie, to będzie mi go bardzo szkoda. Zresztą, czarna spódnica, tak jak już wcześniej pisałam, jest ponadczasowa i pasuje na wiele okazji, i na uroczystości i do pracy.

Stylizacje czarnej spódnicy na szczęście nie są bardzo trudne. Wybór bluzki zależeć będzie głównie od okazji, na jaką chcę się udać. Na potrzeby zdjęć zestawiłam ją z czerwoną dzianinową bluzką, którą kiedyś uszyłam. A oto, jak prezentuje się moja spódniczka:

czarna spódniczka

spódnica midi stylizacje

bluzka do spódnicy

spódnica do kolan

Część zdjęć jeszcze zrobiłam w plenerze, aby uchwycić jesienny krajobraz z czerwonymi i żółtymi liśćmi. Zimno dało się jednak we znaki i szybko uciekłam do domu:

spódnica i bluzka

Tutaj dokładniej widać godet wszyty w miejscu rozcięcia:

spódniczka do kolan

spódnice czarne midi

elegancka spódnica czarna


Tak prezentuje się zapięcie:


Zapasy na podłożenie i brzegi zostały obrzucone za pomocą 3 nitkowego overlocka:


Po bokach na lewej stronie spódnicy zrobiłam też  małe "wieszaki":


Na zakończenie dodam, że spódnica otrzymała ocenę bardzo dobrą;)

69 komentarzy:

  1. Mario - Tamaro nieustannie podziwiamTwoje zdolności i pracowitość.
    Jaka to musi być frajda, by mieć na sobie własnoręcznie uszyte ubrania. Piękny zestaw.
    Ślicznie wyglądasz.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ogromna frajda, nieporównywalnie większa, niż w przypadku ubrań kupowanych w sklepach:) Dziękuję bardzo za miłe słowa, pozdrawiam serdecznie:))

      Usuń
  2. Świetna spódnica, taka uniwersalna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super na Tobie leży ta spódnica, robi wrażenie ten godet !! Fajne tło przy tych drzwiach :) warto było marznąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie odbiło się to na moim zdrowiu, a ścianę przy tym starym budynku po prostu uwielbiam jako tło dla moich zdjęć. Dziękuję bardzo!

      Usuń
  4. Ja nigdy nic sama nie uszyłam, tym bardziej jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialna jest ta spódnica, bardzo lubię takie długości midi - wygląda się w nich naprawdę elegancko :) I kolejny raz zachwycam się zdolnościami i zazdroszczę, bo sama chciałabym szyć sobie takie ubrania na jakie mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest dla mnie wyższa szkoła jazdy. Kiedyś dużo szyłam z Burdy - ale samej zrobić wykrój to już za trudne. Gratuluję zacięcia i powodzenia w dalszych tajnikach szyciowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam z tą konstrukcją, póki co nie czuję się w niej zbyt pewnie. Po to zresztą do tej szkoły się zapisałam:) Dziękuję bardzo i pozdrawiam!

      Usuń
  7. Pięknie wykończyłaś tą spódniczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna na Twoja spódniczka, podziwiam za zdolności. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze mi się taki tył ołówkowej podobał, a od Ciebie dowiedziałam się, jak się zwie:))
    Świetna kiecka! Każda z nas powinna mieć taka w szafie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ode mnie, w sumie nazwa godet rzadko jest używana na co dzień:) Dziękuję!

      Usuń
  10. Spódnice z godetem mają swój urok :)

    Obserwuję bloga od jakiegoś czasu i jako, że cenię go i uważam, że przepiękne rzeczy szyjesz nominuję Cię do zabawy Liebster Blog Award. Szczegóły znajdują się w poście na moim blogu pod adresem: http://lisie-szycie.blogspot.com/2015/10/zycie-do-gory-nogami-i-liebster-blog.html Będzie mi miło jeśli "odbierzesz" nagrodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa i za nominacje:) Przepraszam,,że dopiero teraz na nią odpowiadam, ale chętnie wezmę udział:)

      Usuń
  11. Świetnie wyszła ci ta spódniczka. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładnie Ci wyszła ta spódnica :) Wygląda bardzo elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Włożyłaś w nią sporo starania więc ocena nie mogła być inna - ja również postawilabym ci piątkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne wykonanie, tył wyszedł świetnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję! Pierwsze koty za płoty :) Teraz już pójdzie z górki, tym bardziej, że spódnica wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wykonana perfekcyjnie! Naprawdę podziwiam Twoje zdolności i wytrwałość;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Beautiful look!!!
    Have a good week!!! and my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Hi dear
    Great outfit, classy and chic, perfect for work
    Love the tee
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  19. Gorgeous! Red suits you very beautiful :)

    Happy Monday, kisses

    OdpowiedzUsuń
  20. Maria you are so beautiful darling. I love red on you and your tights are super cute.
    http://fashionablyidu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Great post. This is so nice!

    ** I'm inviting you to join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    xoxo;
    VISIT MY BLOG: BEAUTYEDITER.COM
    FOLLOW ME ON INSTAGRAM: @BEAUTYEDITER

    OdpowiedzUsuń
  22. Arrasou no look amei o seu blog sucesso seguindo
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=EgeQXJjUpSQ
    Blog: http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  23. That black pencil skirt is so lovely. This clothing item is an eternal classic and we should all have it in our closets. I really like how you paired it with that red top. You're very pretty!

    OdpowiedzUsuń
  24. Have a great week girl.
    http://fashionablyidu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. What a marvellous creation darling! I love it!!
    Baci,
    Coco et La vie en rose - Valeria Arizzi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger