9 urodziny bloga/ wiskozowa sukienka w duże kwiaty

Pod koniec kwietnia mój blog doczekał się 9 rocznicy istnienia! Także kawałek czasu w przestrzeni internetowej już mi towarzyszy:) Ostatnio może nie jestem najbardziej aktywna w pisaniu tutaj delikatnie mówiąc, za to w szyciu nadal nowych prac przybywa i tylko czekają, aż będzie wena (i okazja) do zrobienia chociaż kilku zdjęć i stworzenia wpisu. Cieszę się, że mam takie miejsce, do którego zawsze mogę coś nowego dodać i też mogę odesłać każdego zainteresowanego tym, co szyję, aby mógł sobie obejrzeć co szyję.  

Dziś blogowanie nie jest już tym samym, co 9 lat temu, minął w końcu szmat czasu  i znacznie więcej twórców działa dziś na social media, prawdę mówiąc sama zastanawiam się, czy nie przerzucić się na taką tylko formę publikowania, jednak do bloga zawsze będę miała sentyment. W końcu był pierwszym miejscem, gdzie zdecydowałam się regularnie pokazywać to, co robię, był też całkowicie mój.  Tutaj też mam zdecydowanie najwięcej moich szyciowych efektów, bo Facebook, Instagram itp. były już nieco później. 

A z okazji rocznicy, pokażę sukienkę, która akurat na wiosnę posiada wzór doskonały. Zresztą, kwiatowe desenie są obecne w mojej garderobie bez względu na porę roku. Nawet w środku zimy chętnie sięgam po tkaniny z tym wzorem. Ich szycie stanowi wtedy przyjemną odskocznię od nieprzyjemnych warunków pogodowych panujących za oknem. 

Sukienka z dzisiejszego wpisu została przeze mnie uszyta tuż przed końcem ubiegłego roku. Było ponuro, zimno, a w ogólnych trendach dominowały tkaniny i kolory związane raczej z Bożym Narodzeniem i Sylwestrem. Zorientowałam się, że wszystkie sukienki, jakie mam, są albo bez rękawów, albo z bardzo krótkim i przeznaczone głównie na lato. Latem zresztą chętniej po nie sięgam, gdyż podczas upałów są przyjemne w noszeniu. Brakowało mi jednak sukienki z długim rękawem, na chłodniejszą część roku. I takiej codziennej, nie na imprezę czy uroczystość.

Na potrzeby uszycia takiej znalazłam w sklepie Amstii piękną tkaninę wiskozową w wielkie kwiaty. Taki wzór najlepiej sprawdzi się na prostym, pozbawionym wielu cięć i zaszewek modelu. Idealny znalazłam w Burdzie 2/2013 pod numerem 122. To wydanie gazety ma już swoje lata, ale ten konkretny fason obecnie jest zdecydowanie bardziej modny, niż wtedy. Z drugiej strony, czy luźne sukienki kiedykolwiek są modne, albo wychodzą z mody? Moim zdaniem są absolutnie poza nią. Bo w życiu codziennym wygoda, jaką dają często wygrywa z dopasowanym, mniej komfortowym w noszeniu modelem.

Sukienka ma piękne, rozszerzane ku dołowi rękawy zakończone gumką. Zamiast wszywać gumę na wysokości talii wolałam przeszyć kilka rządków gumonitkami. Tak się to prezentuje:






I jeszcze kilka zbliżeń na detale:




13 komentarzy:

  1. życzę kolejnych lat na blogu, świetna sukienka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny materiał, lubię ubrania z wiskozy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna sukienka. Bloga założyłyśmy w tym samym czasie. Parę razy miałam przerwy , ale nadal będę prowadzić. Gratuluję wytrwałości i pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Mario Tamaro, moc gratulacji z okazji tak zacnej rocznicy. Bloguj moja droga, mimo wszystko.
    Sukienka piękna i bardzo twarzowa.:) No i ta Twoja precyzja wykonania.
    Pozdrawiam Cię majowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sto lat, wszystkiego dobrego z okazji 9-lecia :D Sukienka przepiękna, ładny, ponadczasowy krój i wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. What a beautiful dress! and it looks very comfortable! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh what a pretty dress, so feminine. Love the floral print and the billowy sleeves.

    Allie of
    www.alleinyc.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Happy blog anniversary
    Great look

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy bloga:) Sukienka piękna- na pewno przyda się na wiele okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jejciu ale Ty ślicznie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  11. Belatedly, congratulations on having been publishing your fabulous blog posts here on this blog for more than 9 years!!! Your photographs are beautiful, your writing is excellent, and your blog posts are interesting, informative, and a treat to look at. You are very talented!
    The dress you made looks beautiful, and you look beautiful modelling it!
    I love the floral print, the sheen of the fabric, the puffy sleeves, the appearance of the sewn in elastic at the waist, the swingy appearance and drape of the dress. Very pretty!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy! Mój blog też niedługo obchodzi urodziny :) Piękna sukienka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger