Płaszcz w drobną kratkę

Dobrze, że zdjęcia płaszcza udało mi się zrobić jeszcze w trakcie ostatnich dni lata, kiedy było w miarę ciepło i słonecznie. On sam ma być na wiosenną i letnia porę, więc bardziej pasuje pokazanie go w takich warunkach pogodowych, niż teraz, kiedy jest zimno i ponuro.

Płaszcz jest utrzymany w duchu zero waste, bo materiał wierzchni na niego był kiedyś wielka poszwą, w dodatku pociętą na mniejsze kawałki. Dokładniej materiał ten robił za tkaninę próbną do innego projektu. Tak mi się jednak w trakcie spodobał, że zrobiło mi się szkoda, że ma być tylko jako tkanina próbna i chciałam z niego uszyć coś do ubrania. Chwile się wahałam: sukienka koszulowa czy cienki płaszcz? W końcu wygrało to drugie, ze względu na to, że tkanina jest jak dla mnie bardziej płaszczowa po prostu.

Tkanina to mieszanka bawełny z lyocellem. Średniej grubości, przyjemna i chłodna w dotyku. Wykrój pochodzi z  Szycie krok po kroku 2/2014. Nie dopasowywałam go jednak, ze względu na to, że materiał wierzchni jest mało elastyczny. Dzięki temu będzie komfortowy w noszeniu, a też i luźniejsze ubrania pomieści:)

płaszcz kratka







Płaszcz przez prawie całe lato nabywał "mocy prawnej", bo 2 razy zmieniał się mój pomysł na ukrycie szwów sztukowania. Miały być najpierw wstawki, a później pasmanteria, ale żadna z tych opcji nie była zadowalająca. Ostatecznie wybrałam ukrycie szwów pod ściegiem overlockowym:


Wewnątrz płaszcza jest cienka podszewka wiskozowa:


37 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Kwestia samopoczucia, i takie i takie w szafie się przydają:)

      Usuń
  2. Wygodny i bardzo ładny. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety strój nie jest tak naprawdę przydatny w Indonezji, moim kraju jako kraju tylko od dwóch pór roku: deszczowo i sucho

    Uwielbiam czytać ten artykuł i jesteś urocza w tym stroju

    Pozdrowienia z Indonezji

    OdpowiedzUsuń
  4. rozpięty wygląda super! Zawsze zazrdoszczę dziewczynom potrafiącym szyć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Płaszczyk jest świetny, cała stylizacja prezentuje się super. Ja jestem zwolenniczką taliowanych płaszczy, dopasowanych do mojej sylwetki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają zgrabnie, to prawda. Uważam, że idealna garderoba to taka, w której jest jeden luzniejszy i jeden dopasowany płaszcz :)

      Usuń
  6. Ogólnie płaszczyk wyszedł Ci bardzo ładny, ale kompletnie nie pasuje do Twojej figury.:)
    www.tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oversize nie ma za zadanie pasować do figury, poczytaj o nim trochę :)

      Usuń
  7. nie lubię takich luźnych krojów, uwielbiam jak coś przylega i opina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takie ubrania ładnie leżą na sylwetce, chociaż luźnejsze rzeczy są bardziej praktyczne :)

      Usuń
  8. What a beautiful jacket!
    That lining is also great!!

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Płaszczyk w sam raz na jesienne dni. Luźny wiec zmieści się pod nim dodatkowo sweterek lub jakaś cieplejsza bluza :) Pięknie uszyty i w moim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Na cieplejsza jesień jeszcze może być ale na chlodniejsza już na pewno nie.

      Usuń
  10. bardzo ładny krój płaszczyka:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger