Frędzle i kwiaty

Dzisiaj zaprezentuję dość szalony projekt. Postanowiłam sobie uszyć szmizjerkę na podstawie samodzielnie zrobionego wykroju, a takiej nigdy nawet z gazety nie szyłam. W ogóle, ostatni raz cokolwiek z kołnierzykiem na stójce i zapięciem na guziki szyłam jako ćwiczeniówkę, a nie do noszenia na co dzień, także, w temacie nie czułam się zbyt pewnie. Dlaczego zatem porwałam się akurat na coś takiego? Otóż  jak patrzyłam na tą wiskozę w kwiaty, to tylko szmizjerkę z niej widziałam i nic innego. A po to ma się wyobraźnię, aby z niej korzystać. Pomocne będą też umiejętności, jakie się do tej pory nabyło i parę mądrych książek:)

Szablon, na podstawie którego wycięłam przód, tył i rękawy nie był w sumie niczym nowym w porównaniu do tego, co już kiedyś rysowałam. Jest identyczny, jak dla sukienki w maki, jednak tam rękaw był krótszy i nieco inaczej wymodelowany. Do szmizjerki zrobiłam oczywiście długi, zakończony mankietem i zakładkami przy nim. Szmizjerka w przeciwieństwie do sukienki jest też nieco luźniejsza.

Szalony projekt to jest także dlatego, że połączyłam kwiatowy wzór z frędzlami, w sumie mało oczywiste to zestawienie. Ostatnio spodobało mi się wykańczanie dołów czymś innym, niż typowym obrębem. Najpierw miałam dół ozdobić za pomocą czarnej koronki albo tiulu, ale szczerze mówiąc przy przymiarce efekt nie przypadł mi do gustu. W końcu, ku mojemu zaskoczeniu, najbardziej pasowała mi tutaj taśma z frędzlami z tkaniny podobnej do zamszu. I tak to wygląda w ostateczności:

szmizjerka z frędzlami


sukienka w kwiaty

szmizjerka w kwiaty

sukienka szmizjerka








Największym wyzwaniem w tym projekcie było dla mnie samodzielne zrobienie kołnierza na stójce. Taki jak do tej pory rysowałam tylko na zajęciach i to w skali 1:4, a tu trzeba było zrobić 1:1. Na szczęście się udał, choć najpierw myślałam, że za bardzo przylega do szyi:


Mankiety wyszły niezbyt szerokie (robiłam je wg. wytycznych z książki), ale i tak niezbędne było zapinanie ich na 2 guziki:


A tak wygląda z bliska dół wykończony za pomocą taśmy z frędzlami:


A na koniec wrzucę zdjęcie zrobione na tle moich ulubionych jesiennych kwiatów, które miały być początkowo tłem dla całej sesji, ale stwierdziłam, że przy tym materiale to już za dużo tych kwiatów będzie:)

54 komentarze:

  1. Wow, piękna. Chyba najładniejsza rzecz jaką tutaj widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny projekt i piękne wykonanie :)
    Kołnierz wyszedł idealnie!
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie nietypowe połączenia . Ładnie w niej wyglądasz. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sukienka idealnie wpisuje się w ten jesienny klimat. Z pewnością doda fajnej energii niejednej jesiennej stylizacji. Wykonanie jak zawsze - super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie połączyłaś kwiaty i frędzle. Bardzo Ci ładnie w tej sukience - podziwiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cieszę się, ze mój eksperyment przypadł do gustu:)

      Usuń
  6. Ciekawa sukienka, bardzo oryginalna.
    Wykończenie dołu wygląda ciekawie, nie tylko przyciągają kwiaty a również te frędzelki :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że tak uważasz:) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. What a lovely dress, Maria!
    The fringe is so wonderful!!

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Szmizjerki są cudowne, bardzo bym chciała też sobie uszyć!
    Twoja jest bardzo ładna, taka jesienna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładna sukieneczka, serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Splendid flowered and frange dress
    kisses for you

    OdpowiedzUsuń
  11. Są frędzle i kwiaty! Podoba mi się!!!
    Pięknie Ci w tej sukience!:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Wiedziałam, że tobie to połączenie przypadnie do gustu!

      Usuń
  12. The fringe and flowers are two faves of mine. You look lovely my friend.

    http://fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe rozwiązanie z tymi frędzlami, fajnie wyszło!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie uszyłaś tą sukienkę! Frędzle bardzo pasują i całość jest cudownie retro.
    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
  15. faktycznie w tych kwiatach wzór niknie:) miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sukienka jak dla mnie rewelacja, a te frędzelki są urocze ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie niemal ubrania szyje sama.Od 40 lat.Nigdy nie bylam w zadnej krawieckiej szkole.Wspaniala suknia,sam pomysl z fredzlami przenosi ja do innej epopki,Jestm u Ciebie pierwszy raz i spodobalo mi sie .Pozostane.Czekam na piekne uszytki i Towje pomysly.Masz potencjal.Pozdrawiam.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa, cieszy mnie bardzo fakt, że podoba się mój blog i zapraszam do odwiedzin:)Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  18. WOW, looks awesome, great content.
    Thanks for the support and thoughtful words on my recent post, I deeply appreciate it!!
    MyLyfeMyStory

    OdpowiedzUsuń
  19. Really nice post! Thank you so much for sharing.


    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna sukienka! Bardzo podoba mi się ten pomysł z "frędzelkowym" wykończeniem na dole;) Pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  21. Efekt końcowy doskonały a dzięki kwiatom i frędzlom stworzyłaś piękną boho sukienkę :-)Pięknie w niej wyglądasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. I really adore your perfect floral dress! You are such a beauty <3
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  23. frędzle to super dodatek :)
    www.s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna sukienka,ślicznie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger