Tutorial: Rozcięcie z obsadzeniem

W dzisiejszym wpisie chciałabym zaprezentować Wam sposób na wykończenie rozcięcia za pomocą odszycia zwanego obsadzeniem. W wykonaniu jest dość prosty i myślę, że spodoba się Wam jako alternatywa dla obecnie częściej używanej w takich miejscach lamówki.


A oto instrukcja, jak uszyć je krok po kroku:

1. Wyznaczamy miejsce na tkaninie zasadniczej, w którym ma znajdować się rozcięcie i zaznaczamy je:



2. Wycinamy mniejszy prostokątny kawałek z tej samej tkaniny (mój ma wymiary 4 cm na 10 cm) który będzie odszyciem. Usztywniamy go za pomocą wkładu klejowego i wyznaczamy jego środek:


3. Nasze odszycie obrzucamy:


4. Następnie odszycie przypinamy do tkaniny zasadniczej prawą stroną do prawej, aby miejsce wyznaczone na tkaninie zasadniczej pokrywało się całkowicie ze środkiem wyznaczonym na odszyciu:


5. Odszycie przyszywamy do tkaniny ściegiem prostym w taki sposób, aby okrążył on środek odszycia w odległości ok. 2 mm od niego:



6. Środek rozcinamy, ale nie do samego końca. Rozcięcie powinno kończyć się ok. 5 mm przed dolnym brzegiem:


7. Nacinamy zapas przy końcówce w taki sposób, aby rozcięcie sięgało aż do szwu przy obu rogach:


8. Odwracamy obsadzenie do strony wewnętrznej:


9. Sprasowujemy:


10. Na koniec stębnujemy na 1 mm przy brzegu rozcięcia:


I tak prezentuje się rozcięcie w efekcie końcowym. Z nitką w kolorze pasującym do tkaniny wygląda to o niebo lepiej, ale chciałam bardzo pokazać Wam jak najwyraźniej etapy jego wykonania:


18 komentarzy:

  1. I just learn something new and you dear make it look so easy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za tutorial, może się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosuję od lat. To bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I moim zdaniem łatwiejszy w stosowaniu niż lamowka:)

      Usuń
  4. Super tutorial! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad I zaobserwujesz ja napewno się odwdzięcze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe obsadzeniem? Pierwszy raz coś takiego widzę/słyszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się z tą nazwą spotkałam dopiero w podręczniku, a później na zajęciach z szycia:) Częściej mówi się "odczycie":)

      Usuń
  6. Szczerze powiem, że nawet nie wiem co to znaczy :P Jeśli chodzi o szycie to jestem lewa :P Mojemu facetowi za to całkiem nie źle wychodzi szycie i zdarza mu się uszyć różne rzeczy, np. misia :D

    OdpowiedzUsuń
  7. So nice!
    xx

    http://losaway.blogspot.com
    Instagram: https://www.instagram.com/losaway/

    OdpowiedzUsuń
  8. I knew that way for the first time!
    It is very great♡

    akiko

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger