Kwiatowa kimonowa bluzka

Historia tej bluzki zaczęła się wtedy, gdy szukałam w sklepie tkaniny potrzebnej do uszycia spódnicy na zajęcia. Niby przeglądałam jedynie półki z bawełną i lnem, ale nieopodal znajdowały się dzianiny. Wtedy to kątem oka dostrzegłam piękny, cienki jersey w kwiatowy wzór, dominujący kolor biały i różowy. Pomyślałam, że byłaby z niej ładna sukienka, ale gdy przyjrzałam się materiałowi z bliska, okazał się on zbyt prześwitujący jak na tą część garderoby. Po chwili namysłu zdecydowałam, że i tak ją kupię i uszyję sobie z niej jakąś letnią bluzkę.

Początkowo miałam z w planach zrobić z tej dzianiny prosty top bez rękawów. Później jednak zdecydowałam się na mój ulubiony fason, czyli bluzkę kimonową, wystarczyło tylko znaleźć pomysł na jakieś ciekawe wykończenie. Pomocna okazała się tu Burda 8/2014 i wykrój znajdujący się pod numerem 108 A. W tym modelu jedyną ozdobą jest dość wysokie zapięcie pod szyją na guzik z pętelką, które moim zdaniem kwiecistej bluzce dodaje nieco charakteru. Ogólnie prace nad nią trwały bardzo krótko, choć nie obyło się bez przygód, jak to w przypadku dzianin już bywa:) A oto efekt:

bluzka w kwiatowy wzór

bluzka z dzianiny

top z jerseyu

kwiatowy top

kwiecista bluzka


letnia bluzka


Ułożenie wzoru z tyłu tak wygląda:


A tak z bliska wygląda zapięcie pod szyją wykończone rozcięciem z obsadzeniem i guzikiem z pętelką:


Ogólnie bluzka jest nie tylko bardzo ładna, ale też i wygodna, przyjemnie się ją teraz nosi:)

32 komentarze:

  1. Bluzeczka bardzo mi się podoba , ostatnio kupiłam mamie podobną .
    Masz mega duże umiejętności niewiele osób potrafi uszyć samemu ciuchy.
    Ile zapłaciłaś za materiał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)Za materiał zapłaciłam o ile pamiętam koło 30 zł za metr

      Usuń
  2. Piękna tkania, zakochałam się :) A ten pomysł z pętelką w przodzie świetny, nawet z daleko tego nie widać na fotografii.
    Fason i ten druk tkaniny daje subtelności a jeszcze taki rodzaj bluzeczki świetne nadaje się na upał. Nie lubię jak bluzki są opięte, rękaw wpija się w rękę a pot leje się po całym ciele.
    Na upał takie fasony wręcz są idealne :)Nie dość że bluzeczka jest przewiewna i nie czuje się przede wszystkim dyskomfortu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa, w tej dzianinie i ja się od pierwszego wejrzenia zakochałam:) I też nie lubię opinających bluzek latem, a w szczególności opinających rękawów, może dlatego tak dużo kimonowych szyję.

      Usuń
  3. Piękna bluzeczka, idealna na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny krój, w zestawieniu z tym kwiecistym materiałem wygląda fantastycznie;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna bluzeczka, akurat ten wykrój burdy też przypadł mi do gustu i często z niego korzystam, wystarczy efektowna tkanina i sukces murowany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Ten fason jest tak wygodny, że nic, tylko uszyć na jego podstawie kilka bluzek z różnych tkanin:(

      Usuń
  6. Dzianina pełna uroku. Cudne są te malowane kwiaty. Fason idelanie dopasowany do materii. świetnie się układa i lekko otula sylwetkę. Super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczna bluzeczka!!! Cudnie zaznacza talię, a to lubię:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też lubię podkreślać tą część:)

      Usuń
  8. aż trudno uwierzyć , że sama ją zrobiłaś:O suuuper :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny delikatny kwiatowy print i model bluzki. Ja bym zmniejszyła trochę pod pachami, bo dla mnie za dużo, ale to kwestia gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Z tym zmniejszaniem to obwialam się, że rękawy zrobią się zbyt ciasne, a w letnich bluzkach bardzo mi to przeszkadza:)

      Usuń
  10. What a beautiful blouse, Tamara!
    Have a nice day!

    akiko

    OdpowiedzUsuń


  11. Love your post!!
    I am glad you enjoyed reading my recent posts.
    Thanks for the support and thoughtful words on my recent post, I deeply appreciate it!!
    MyLyfeMyStory

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa bluzeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie piękny materiał! Super bluzeczka wyszła :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger