Jak czytać modę?

Pewnego dnia, podczas przeglądu statystyk moją uwagę przykuł zestaw słów kluczowych, według których ktoś znalazł mojego bloga. Brzmiał on "książka o ubiorze". Póki co, jeszcze takiej tutaj nie prezentowałam, ale pomyślałam sobie wtedy, że dobrym pomysłem będzie zapoznać Was z taką lekturą. Dlatego dzisiejszy wpis poświęcony zostanie książce autorstwa Fiony Ffoukles pod tytułem: Jak czytać modę. Szybki kurs interpretacji stylów.


Książka została wydana przez wydawnictwo Arkady i jest przede wszystkim zwięzłym i całkiem ciekawie napisanym przewodnikiem po trendach, jakim przez lata podlegały poszczególne elementy garderoby.  Największy nacisk położony został zdecydowanie na przemiany mody w  XX wieku, choć pojawiają się tam informacje na temat stosowania ubioru we wcześniejszych epokach. Każdy temat omówiony jest dość krótko, za to zawiera wiele ilustracji, które w książkach o modzie odgrywają kluczową rolę.

Na początku znalazło się miejsce na zaprezentowanie czytelnikom głównych stylów w modzie. Ta część moim zdaniem zawiera najlepsze ilustracje:


Następnie przedstawione zostały dwa rozdziały, które zainteresują osoby szyjące: o technikach krawieckich i materiałach. Omówione zostały tutaj krawiectwo ciężkie i lekkie, forma i dopasowanie stroju, rola podszewek i wykończeń oraz zapięcia. Znajdziemy tam również kilka informacji o materiałach i sposobach ich uzyskiwania:

 
Podczas lektury najciekawsze będą opisy fotografii. Będą one krótko opowiadać o przedstawionej rzeczy i przez to dostarczą wielu ciekawostek:


Kolejne działy to główna część całej lektury. Przedstawione zostały w niej informacje o strojach i ich przemianach na przestrzeni lat.  Znajdziemy tu informacje o:
  •  Modzie męskiej i damskiej formalnej:

 


  • Ubiorze codziennym:



  • Strojach kąpielowych i bieliźnie:



  •  Znajdziemy tu również informacje o dodatkach, zarówno męskich, jak i damskich:





  • Także coś o trendach w makijażu i fryzurach:



A na koniec rozdział poświęcony słynnym domom mody i projektantom:


Na końcu znajduje się także słownik pojęć związanych z ubiorem oraz bibliografia.

Podsumowując, książka jest ciekawie napisanym, krótkim przewodnikiem po historii ubioru współczesnego. Polecam ją w szczególności osobom, które interesują się modą i dopiero chciałyby zapoznać się z jej historią w przystępny sposób.

41 komentarzy:

  1. What a great book to own and so much fashion and icons.
    http://tifi11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie tą książką. Chętnie bym ją przejrzała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, muszę poszukać...pozdrawiam...

      Usuń
    2. Cieszę się, że mogłam Was tą lekturą zaciekawić:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. What a charming book! I'd love to have one like that!
    Baci,
    Coco
    Coco et La vie en rose / Bloglovin / Facebook

    OdpowiedzUsuń
  4. oo bardzo ciekawa książka, a jaki jest koszt i gdzie najlepiej ją zakupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moją kupiłam za 37 zł w księgarni galerii Zachętą w Warszawie. Widziałam ja też w empiku. Myślę, że nawet na allegro lub innych sklepach internetowych może być:)

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie za odpowiedź, zastanawiam się czy ja kupić.Teraz zakupiłam książkę Historia Mody, mam nadzieje że spełni moje oczekiwania, jeśli tak to z tej zrezygnuje. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. That's such an interesting reading! ;) xo
    http://stylesensemoments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesting book!!!!!
    Kisses honey!!!
    http://expressyourselfbypaolalauretano.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  7. Amazing book, it looks perfect to learn more about fashion...
    Kisse

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It's good introduction to the history of fashion :)

      Usuń
  8. This book looks so interesting! Thanks for your insightful comment…Have a fabulous weekend!

    OdpowiedzUsuń
  9. mam tę książkę!
    generalnie świetne wprowadzenie w temat i przyczynek do dalszych poszukiwań modowych. ;)

    pozdrawiam cieplutko!
    jesuswannatouchme.
    <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprowadzenie jest to znakomite i bardzo ładnie wydane:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Bardzo fajna ksiazka. Taka encyklopedia, ktora dobrze miec w domu i od czasu do czasu, gdy mamy ochote poogladac sobie cos ladnego miec pod reka. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, zdjęcia są piękne a całość bardzo ładnie wydana:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Zapowiada się baaardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka bardzo ciekawa , taki rys historyczny mody. Dobrze wiedzieć. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krótki rys historyczny jako wstęp do historii mody:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Lubię takie książki o historii mody itp.. Fajny nowy wygląd bloga :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również:) Dziękuję bardzo, cieszę się, że go lubisz:)

      Usuń
  14. swietna ksiazka :) bardzo ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepięknie wydana książka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Już kiedyś gdzieś przeglądałam tę książkę, ale ostatecznie jej nie kupiłam. Teraz po wypłacie chyba się z nią zakoleguję :D

    OdpowiedzUsuń
  17. This book looks really interesting!
    Kisses

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Great book!

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger