Bluzka we wzory kwiatowe z koronkowymi wstawkami


        Tym razem zaprezentuję przeróbkę. Materiał, którego użyłam do uszycia bluzki to poliester i był początkowo spódnicą długości 3/4, którą zakupiłam w sh już ponad 2 lata temu. Wtedy szyciem zajmowałam się sporadycznie i moje doświadczenie nie było zbyt duże. Postanowiłam przerobić ją na bluzkę. Problem w tym, że dobrałam model ze zbyt obcisłymi rękawami, a materiał nie był elastyczny... W efekcie własnoręcznie uszytą bluzkę założyłam może kilka razy, po czym uznałam, że jest za mało wygodna i odłożyłam do kosza z rzeczami do przeróbki/ poprawki/ przemyślenia. W dodatku, materiał był bardzo cienki, chłodzący, a top miał być przeznaczony na sezon jesień/ zima. Ach, wszystko nie tak...
        Niedawno wydobyłam ten top z myślą, że wzór jest bardzo ładny i warto dać mu jeszcze jedną szansę. Obcięłam rękawy, poprawiłam szwy (nie obyło się bez poprawiania kształtu ) i... okazało się, że top jest za ciasny. Suwak nic by nie dał, bo przymierzałam materiał upięty szpilkami na sobie i wiedziałam, że będzie opinał mnie niemiłosiernie. I wtedy wpadł mi do głowy pomysł z koronkowymi wstawkami po bokach. Są teraz całkiem modne, także pojechałam do pasmanterii i zakupiłam ładną czarną koronkową taśmę z gipiury. Zamiast zszycia szwów bocznych ze sobą, przyszyłam je do koronki. Teraz bluzka jest w sam raz, luźniejsza i krótka, także do letnich stylizacji będzie jak znalazł! Dodatkowo, dekolt ozdobiłam lamówką atłasową ze skosu w kolorze czarnym, a z jej resztek wykonałam małą kokardkę dla ozdoby.

A oto efekty:






Korzystając z pięknej pogody postanowiłam zrobić zdjęcia w plenerze. Bardzo lubię tą część ogrodu, wszystko jest tak wspaniale zielone:)








I jeszcze kilka szczegółów. Oto koronka z gipiury po bokach:


Kokardka przy dekolcie:


Zbliżenia fragmentów wzoru:






31 komentarzy:

  1. Śliczny materiał i piękna bluzka. Fajnie wymyśliłaś te wstawki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i niebanalny kwiatowy motyw. ;) I ta koronka... podoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeróbka jak najbardziej udana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna koronka. Bluzka będzie idealna na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalne połączenie gipiury z tkaniną w kwiatki , w efekcie wyszła piękna bluzeczka. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sposób na uratowanie świetnej bluzeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna bluzka, zazdroszczę talentu.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł z koronkową wstawką ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wzór na materiale. Trafiony pomysł z gipiurową koronką. Bardzo mi się podoba wykończenie dekoltu - wygląda jak skórka, chyba pokusiłabym się o takie samo wykończenie wokół ramion. Ogólnie znakomity efekt. Na Tobie wszystko wygląda świetnie, bo masz ładną postawę, nie garbisz się i nie robisz ponurych min. Jest super. Ogród też piękny. Pozdrawiam ze słonecznego i ciepłego dziś Szczecinka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa Lizawieto:) Jeśli chodzi o wykończenie podkrojów pach lamówką, to też o tym myślałam, nawet przymierzałam, jak będzie to razem wyglądać. Jednak bluzka ze względu na krój nie ma typowych podkrojów pach, nie są one takie opoływowe, bo gipiurowa koronka została wszyta jako wstawka. Po przypięciu lamówki boki ciągnęły się do góry, więc z nich zrezygnowałam.

      Pozdrawiam również:)

      Usuń
  11. Dobre rozwiązanie, ładny efekt. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No i od razu zrobiło się wiosennie! Bardzo ciekawy wzór, świetna bluzka Ci wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładna koszulka i świetna stylizacja :) Zdjęcie plenerowe też wyszły śliczne :) Zrobiło się od razu tak wiosennie :) Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł z tymi wstawkami! Koronka pasuje idealnie do tego wzoru!
    Top zrobił się bardziej seksi:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że tak uważasz:) Po części o to właśnie chodziło :P

      Usuń
  15. Świetny pomysł. Fantastyczna bluzka. Ślicznie wyglądasz. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. No szkoda by było żeby taka piękna tkanina leżała w szafie, świetnie Ci wyszły te przeróbki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowita ta bluzeczka!! Świetnie w niej wyglądasz!!

    OdpowiedzUsuń
  18. sliczna ta koronkowa lamowka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy pomysł na przeróbkę. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Czas na zrobienie i wysłanie kartki masz aż do świąt także dużo czasu :) Na zgłoszenia czekamy do 6 żeby wiedzieć ile osób jest chętnych i żeby przeprowadzić losowanie :) Będzie nam miło jak weźmiesz udział :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, rozważę to, choć uprzedzam, że na wszystko mi ostatnio brakuje czasu. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger