Krawieckie zakupy #1: Prowadnik krawędziowy i szpilki krawieckie

Ostatnio przyszedł mi do głowy pomysł, aby dzielić się z Wami moimi doświadczeniami z różnymi akcesoriami i materiałami, z jakimi miałam większą lub mniejszą przyjemność pracować w ciągu ostatniego miesiąca. W końcu niemalże ciągle coś nowego kupuję, jedne rzeczy okazują się bardzo pomocne, a inne nie za bardzo, a dużo osób pyta o zastosowanie poszczególnych rzeczy i czy jest sens je kupować. Dlatego mam nadzieję, że te wpisy choć odrobinę pomogą Wam w podjęciu decyzji. Wszystkie opinie będą rzecz jasna subiektywne, oparte wyłącznie na moim własnym doświadczeniu z daną rzeczą. A oto pierwsze podsumowanie:

Prowadnik krawędziowy:

prowadnik

Może to akurat nie jest nowość, gdyż dostałam go w komplecie razem z innymi akcesoriami do mojej wielofunkcyjnej maszyny do szycia Husqvarny E10 już ponad 4 lata temu. Mimo to, dopiero teraz miałam okazję aby po raz pierwszy z niego skorzystać. Dlaczego? Otóż prowadnik moim zdaniem nadaje się przede wszystkim do pikowania, którym zbyt często się póki co nie zajmuję, a przy szyciu innych rzeczy nigdy nie widziałam potrzeby, aby z niego skorzystać. Przy pikowaniu jednak pracę bardzo ułatwia, dzięki niemu nie musiałam poświęcać nadmiaru czasu na kreślenie materiału kredą, a wzór wyszedł precyzyjnie:


Z zamontowaniem problemu nie ma, nad stopką mojej maszyny jest specjalne miejsce dla niego. Długość jest regulowana:


Prowadnik, przynajmniej ten u mnie, ma jednak jeden poważny minus, tą ostrą część po lewej stronie. Nieraz podczas szycia się nią ukułam:( Wśród akcesoriów do maszyny nie znalazłam niczego, co mogłoby być jakąś nasadką zapobiegającą temu, a bardzo by się przydała.

Prowadnik krawędziowy, jeśli nie był dołączony do maszyny do szycia, można kupić także niezależnie, na przykład TUTAJ.

Komplet szpilek:

Znaleziony został w sklepie stacjonarnym Flying Tiger Copenhagen. Znalazłam tam dział poświęcony DIY, a w nim również rzeczy potrzebne do szycia. Zdecydowałam się na zakup kompletu szpilek z główkami w kształcie serduszek w różnych kolorach. Komplet zawiera 30 sztuk, a jego koszt to 4 zł:


Szpilki te stosowałam do uszycia pokrowca, organizera oraz bluzy i spódnicy dresowej, które mam nadzieję niedługo tutaj pokażę. Są one grubsze (widać to zwłaszcza tuż przy końcówce) i dłuższe, niż szpilki kupione w pasmanterii, oto przykład:


Z tego właśnie powodu nadają się raczej do grubszych materiałów, natomiast do cienkich i delikatnych wybrałabym jednak szpilki z pasmanterii.

14 komentarzy:

  1. Niestety zupełnie nie jestem w tej dziedzinie uzdolniona - jeśli już coś przyszywam, to oberwane guziki ;) Ale za to lubię sobie popatrzeć, jakie cuda tworzą inni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis. A co uzywasz, gdy szyjesz dzianiny? Dzianiny u mnie to kleska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kilka sposobów na szycie dzianiny opisałam kiedyś tutaj : http://maria-tamara-moda-i-szycie.blogspot.com/2014/09/szycie-dzianiny-bez-overlocka.html i tutaj: http://maria-tamara-moda-i-szycie.blogspot.com/2014/11/szycie-dzianiny-uzupenienie.html

      Usuń
  3. Widziałam to wiele razy w maszynie, ale nie wiedziałam, że to prowadnik! Babcia to miała :-) Nigdy niczego nie pikowałam, i w ogóle Twoje porady mogą mi wiele pomóc, więc to super, że Ci przyszło do głowy pisać takie posty... Zakupy w Tigerze też czasem robię, ostatnio kupiłam tam przyprawy, np: czosnek niedżwiedzi. Kiedyś mieli włóczki, ale teraz już nie ma :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że te wpisy mogą chociaż trochę pomoc:) W tigerze jest sporo rzeczy, zaczynając od żywności, kończąc na wyposażeniu domu:)

      Usuń
  4. Z chęcią przeczytałam Twoje wnioski , trochę szyję i ten temat mnie bardzo interesuje. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem cieszę się, że mogłam coś o tych produktach podpowiedzieć:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Szycie to dla mnie czarna magia, ale podziwiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. So awesome that your sewing machine has quilting capabilities too. You just do it all Maria.

    http:/www./fashionablyidu.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger