Bluzka jedwabna w kwiaty

Mam za sobą pierwsze i całkiem udane starcie z jedwabiem. Już od dłuższego czasu chciałam sobie coś z niego uszyć, jednak zawsze się bałam. Jest to bardzo delikatna tkanina, którą można zepsuć jednym nieostrożnym ruchem, a do najtańszych nie należy. Aby się z jedwabiem oswoić, postanowiłam przerobić szal, który kiedyś kupiłam w sh:


Materiał ten jest bardzo cienki i lekki, wprost perfekcyjny na luźną bluzkę na lato. Chciałam wybrać dla niej fason, który ładnie wyeksponuje kwiatowy wzór, więc inspirację zaczerpnęłam z wykroju #113 z Burdy 5/2013. Dużo w nim jednak pozmieniłam ze względu na ograniczoną ilość materiału. Moja bluzka jest węższa i krótsza. Aby można ją było bez problemu założyć, po bokach zrobiłam rozcięcia. Rękawy są przyszyte w taki sposób, że ich rozcięcia znajdują się na dole, a nie na górze, jak w oryginale. A sam wzór rozplanowałam w taki sposób, że z przodu wygląda on następująco:

bluzka jedwabna

A z tyłu jest nieco inny:

bluzka w kwiatowy wzór na lato

Dodatkowym atutem są jak dla mnie lekko odstające rękawy, bo dzięki nim bluzka zyskuje na oryginalności:

bluzka z jedwabiu w kwiaty

biała bluzka z jedwabiu


bluzka damska w kwiaty

Na zrobienie odszycia dekoltu materiału już zabrakło. Wymyśliłam więc taki sposób wykończenia, że brzegi wywinęłam na prawą stronę i ukryłam je pod ozdobną, biało złotą tasiemką. Myślę, że jest ona udanym zwieńczeniem całości:



Sam proces szycia był nieco wolniejszy, niż zazwyczaj, bo nad każdym szwem maszynowym myślałam 10 razy. Co więcej, nawet szpilek starałam się nie nadużywać, a większość modyfikacji wprowadzałam jeszcze na papierze. Wszystko po to, aby uniknąć możliwości powstania nieestetycznych dziurek na materiale. Myślę jednak, że na przyszłość dobrym pomysłem byłoby uszycie pierwowzoru z materiału próbnego i wprowadzania wszelkich zmian na nim. Zresztą, jest już wpis o cienkim jedwabiu i jego szyciu, więc jeśli chcecie wiedzieć więcej, to zapraszam do przeczytania.

Trud jednak się opłacił, gdyż efekt końcowy niesamowicie mi się podoba:)

74 komentarze:

  1. Mi też się bardzo podoba, piękne kwiaty, a te rękawki rewelacja, super wszystko wyszło i już niedługo się przyda bo dziś piękna pogoda, mam nadzieję że zawita na dłużej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jeszcze przez jakiś czas ta piękna pogoda nie zawita. Mimo to myślę, że lato znowu zaszczyci nas upałami, więc wtedy będzie jak znalazł:) Dziękuję bardzo za miłe słowa:)

      Usuń
  2. Bluzeczka jest śliczna i naprawdę oryginalna! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Materiał przepiękny, bluzka też cieszy oko

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszlo pieknie. Bardzo lubie takie przerobki, bo czesto tez tak przerabiam. Wygladasz mario tamaro wyjatkowo!

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Looks adorable :) ,great Work!

    kisses

    OdpowiedzUsuń
  6. woow szacun !! wyszło genialnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Przepiekny material, z ktorego wyszla zachwycajaca bluzeczka na nadchodzace cieplejsze dni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bluzka wyszła rewelacyjna. Troszkę zachodu miałaś z szyciem ale efekt wspaniały. Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bluzeczka je urocza. Ten kwiatowy motyw ogromnie mi się podoba. Jak dla mnie genialna matamorfoza szalika.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny ten jedwab. I dobrze wybrałaś krój, pasuje idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W życiu bym nie powiedziała że to szal. Super zagospodarowałaś każdy centymetr materiału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) A resztek zostało dosłownie kilka centymetrów. Jak nigdy:)

      Usuń
  12. Piękny wiosenny wzorek :-) Świetna bluzeczka i rękawki jak najbardziej na plus :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczna! Prześliczne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ wiosenna bluzeczka!! aż miło popatrzeć!! i podziwiam za taki pomyślunek i wykonanie!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Turned out so cute. I love it. You did a lovely job of making this cute blouse yourself:).

    Tanya
    http://atteaction2fashion.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Gorgeous! Love this beautiful top. You have done an amazing job on it. Wow!
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  17. Bluzeczka jest prześliczna!! Ale się napracowałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Fakt, było sporo zachodu, ale musiałam koniecznie zapoznać się z szyciem jedwabiu.

      Usuń
  18. This post is absolutely wonderful! Thank you for sharing and have a great day!

    xoxo;
    STYLEFORMANKIND.COM
    Facebook / Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  19. jak lekko jak pięknie! dużo pracy miałaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Było dużo pracy, ale więcej myślenia:)

      Usuń
  20. Wow, to co uszyłaś jest wspaniałe :) masz talent.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękny szal!!!! Ja bym chyba wolała z niego spódnicę zrobić, ale bluzeczka też śliczna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez moment myślałam o sukience. Pomysłu tego nie zrealizowałam, bo konieczna byłaby podszewka, która zepsułaby lekkość tego materiału.

      Dziękuję:)

      Usuń
  22. Wow very pretty blouse!!!
    Have a good week!!! and my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Love it! Looks so cool

    Please click the link on my post
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/04/green-coat-by-sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Such a unique blouse, love them patterns well done! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. śliczne zdjęcia <3 blog świetnie sie ogląda !!!
    zapraszam do mnie http://365daysinblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger