Szycie dzianiny- uzupełnienie

Wiele osób lubi nosić ubrania z dzianiny. Trudno się temu dziwić, bo są one bardzo wygodne i ogólnie przyjemne w noszeniu. Już znacznie mniej osób lubi ich szycie. Wymaga ono mnóstwo uwagi i cierpliwości, a szczególnie trudne jest wtedy, gdy nie posiadamy overlocka. Pomimo to, są sposoby, aby szycie dzianiny na zwykłej maszynie domowej było możliwe. Pisałam o nich więcej TUTAJ. A dziś podzielę się z Wami jeszcze kilkoma trikami, które choć trochę ułatwią pracę.

1. Do łączenia poszczególnych elementów używamy poczatakowo fastrygi zamiast szpilek. Materiały nie będą się dzięki niej przemieszczać podczas szycia maszynowego. 


2. Szwów elastycznych używamy dopiero wtedy, gdy mamy pewność, że wszystko jest ok i nic nie będzie trzeba zmieniać. A to dlatego, że mają one tendencję do pozostawiania dużych dziur, które zaniżają jakość i walory estetyczne ubrania. 

3. Przed szyciem szwy dobrze jest przetestować na ścinku tkaniny, nad którą mamy pracować.

4. W przypadku dzianin lepiej jest unikać nadmiernego prucia.

5. Szew wychodzi ładniejszy, gdy podczas szycia na maszynie materiał przytrzymujemy zarówno przed jak i za stopką. Tylko uwaga, aby go nie rozciągnąć!

39 komentarzy:

  1. Swietne uwagi!! Ja tez fastryguje podobnie jak Ty i zeby igla nie pozostawiala dziur, najlepiej uzyc jest cienkiej igly. Mam overlock, wiec nie mam takiego problemu, ale czesto dzianine przy podwijaniu po uprzednin przeszyciu na overlocku, potem przeszywam na zwyklej maszynie i dlatego uzywam zawsze cienszej igly. Pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do dzianiny używam takiej specjalnej, do stretchu i dobrze się z nią szyje:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ciekawy opis. Ja do dzianin używam elastycznych nici , nawet w trakcie szycia lekko dzianinę rozciągam i nic się z nią nie dzieje a igłę stosuję bardzo cienką i najlepiej do streczu.
    Czasami można dół podkleić flizeliną, jeśli dzianina za bardzo się rozciąga.
    Dzianina ma to do siebie że jest miła i bardzo szybko się szyję. Mam owerlok 5 nitkowy, więc bez problemu mi zszywa szwy jaki i obrzuca. Polecam idealnie się sprawdza do dzianin :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nici elastycznych nie stosowalam, myślałam, że one marszcza tkaninę. Fizeliny używałam kiedyś, ale teraz wolę ten papier, bo łatwiej jest go później usunąć.

      Overlock i ja chcę kupić, tylko się zdecyduję na któryś:)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Cenne uwagi dla koleżanek szyjących. Kiedyś sporo szyłam , teraz więcej dziergam. Przeczytałam może kiedyś się przyda. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy coś innego woli, ja do dziergania chyba nie mam cierpliwości, szycie mi wystarczy:)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Ja też ostatnio wolę szyć i nosić dzianiny :) Cenne uwagi zwłaszcza dla tych, co nie mają overlocka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo dzianiny na teraz są idealne do noszenia. Dziękuję:)

      Usuń
  5. Ja używam igły z zaokrąglonym końcem i nie zostawia żadnych dziur, ale prucie jest baaardzo uciążliwe, gdyż szwy elastyczne należą do niezwykle mocnych. Nie raz po prostu zamiast pruć je odcinałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam specjalnych igieł. Tylko scieg potrójny jest bardzo gęsty i zostawia wyraźne ślady. Dlatego tego ściegu używam tylko, gdy wiem, że więcej prucia nie będzie.

      Usuń
  6. Great tips!!!
    Have a nice day!!! and my g+ for you!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatne rady. Czasami coś szyję, gdy mam na to czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja ostatnio właśnie mam jakoś mało czasu na uszycie czegoś dla siebie, a materiałów pod sufit.

      Usuń
  8. Nie szyję, ale podziwiam Twoja precyzję i wiedzę. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. O nie, ja nigdy nie zabiorę się za szycie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wcale nie takie straszne, choć za dzianine nikomu nie radzę się zabierać na początku:)

      Usuń
  10. Zgadzam się z każdą radą:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też fastryguję bardzo cenne uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you for this great tips!
    Kisses

    www.angelswearheels.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy niczego nie szylam z dzianiny, bo zawsze bardzo sie balam, ze sie popruje. Dzieki Twoim poradom moze sprobuje. Dzieki Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam jak podszywałam firany, to było wyzwanie :
    Ale podkładałam cienki papier i w ten sposób udawało mi sie je podwijać, pozdrawiam i dziękuję za poradę !

    OdpowiedzUsuń
  15. Witajcie, a czy znacie sposób na pozbycie się dziur po szwach po pruciu na materiale 50% bawełna 50% nylon? Pozdrawiam serdecznie. Raf.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger