Tutorial: Jak ładnie wszyć lamówkę.


lamówka

Zauważyłam, że często pojawia się pytanie o to, jak wszyć lamówkę, aby nie odstawała. Ponieważ sama już kilkakrotnie wykańczałam z jej pomocą dekolt, wyrobiłam sobie pewien sposób na  jej szycie. Także zapraszam na tutorial:

Najpierw lamówkę dopasowujemy do długości dekoltu. Przypinamy ją przy brzegu dekoltu prawa do prawej:


 Na dłuższym fragmencie zaznaczamy 3 cm zapasu na szew:


Lamówkę odpinamy, składamy na pół prawą stroną do prawej, łapiemy razem jej końce i zszywamy stębnówką w odległości 1,5 cm od brzegu:


Następnie rozprasowujemy utworzony szew:



Powtórnie przypinamy lamówkę do dekoltu, aby szew był na wysokości szwu ramienia:


I przyszywamy za pomocą szwu prostego:

 

W ten sposób lamówka przyszyta została z jednej strony. A teraz zostało nam zrobienie drugiego, wewnętrznego szwu, który zaważy o ładnym  układaniu się dekoltu. 

Ubranie najlepiej jest położyć na płaskiej powierzchni, lub powiesić na wieszaku lub manekinie, aby mieć przez cały czas pod kontrolą autentyczny wygląd dekoltu. Składamy lamówkę na pół, aby przykryła brzeg tkaniny przy dekolcie i upinamy ją, ale nie na wysokości szwu maszynowego. Przypinamy ją ok. 3 mm dalej i sprawdzamy, czy dekolt nie odstaje. Jeśli odstaje, upinamy wewnętrzny brzeg jeszcze dalej. Lamówkę za gotową do przyszycia uznaję dopiero wtedy, gdy nie ma żadnego odstawania. Nawet, jeśli czasem będzie oznaczało to, że lamówka po wewnętrznej stronie będzie dużo szersza:


Gdy już wszystko ładnie się układa, przyszywamy drugi brzeg lamówki ręcznie:


A oto efekt:

lamówka dekolt

U mnie ten sposób okazał się najbardziej pomocny. Odkąd go stosuję dekolty nie sterczą i nie trzeba ich poprawiać kilka razy. Można go stosować również przy wykończeniach podkrojów pach.

Jeśli posiadacie inne sposoby na ładne wszycie lamówki, to zapraszam do komentowania:)

25 komentarzy:

  1. Bardzo pomocny wpis !
    Rowniez przyszywam czesto lamowki, np. do sukieneczek lub bolerek komunijnych. jednak zszywam mniej niz pierwsze zaprasowanie, aby pozniej po zlozeniu i przszyciu maszynowo, obie strony wygladaly podobnie, czyli stebnowanie 1 mm od brzegu po obu stronych. Kiedys przyszywalam w podobny sposob ja Ty, Mario Tamaro, teraz po wielu probach wiem, ze poczatkowe przeszycie mniej niz pierwsze zaprasowanie daje w pozniejszym przszyciu lamowki, swietne efekty! Tylko to trzeba samenu do tego powolutku dojsc.

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze zewnętrzną stronę przyszywam na zaprasowaniu:) Pomysł masz jednak dobry, ważne, że się sprawdza.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. You do amazing work with your clothes.

    OdpowiedzUsuń
  3. Great post! Thank you for sharing! Kiss
    Internation giveaway on my blog! Check it out!

    http://chocolateglass.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post , ja dopiero uczę się szyć na maszynie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem za duży nerwus do takiej precyzyjnej roboty;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Great job, i love the result!!!
    Happy friday doll!!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    My Facebook

    OdpowiedzUsuń
  7. Mało szyję ale wpis przyda mi się bardzo. Kiedyś chciałam łapki kuchenne obszyć lamówką i poniosłam klęskę. Czy lamówkę kupujesz gotową czy też sama kroisz i czy na ukos ? Miłego weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej kupuję już gotową, cięta ze skosu. Ucieszę się, jeśli wpis okaże się przydatny:)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Wcale nie takie to trudne, są rzeczy o wiele trudniejsze:)

      Usuń
  9. Bardzo fajny tutorial. Ja raz w życiu wszywałam lamówkę i mnie nie zachwyciła, więc zrezygnowałam. Może teraz spróbuję wg Twoich wskazówek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lamówka zawsze sprawiała mi problem .. ślicznie to pokazałaś - tez tak robiłam chociaż wciąż podejmuję próby nauki przeszycia całkowicie na maszynie i ukrycia szwu w szwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. How awesome. Turned out great:). Great job.

    Tanya
    http://attraction2fashion.com

    OdpowiedzUsuń
  12. chciałabym tak umieć tworzyć i przerabiać ciuchy na maszynie xd

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny tutek ! I pięknie prosto wytłumaczone, czyli w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger