Bluzka z szalika w różowe kwiaty

Batystowe szaliki moim zdaniem aż się proszą o to, aby przerabiać je na letnie bluzki. Przekonałam się o tym już w zeszłym roku, gdy ochoczo przerabiałam pasiasty szalik na bluzkę z falbaną. W tym roku na warsztat wzięłam szalik w różowe kwiaty. Leżał sobie w zapomnieniu, bo do wzorzystych ubrań mi nie pasował i doszłam do wniosku, że jako bluzka będzie miał znacznie ciekawsze życie:)

Bluzka została uszyta na podstawie wykroju numer 103 A z Burdy 7/2013. Parę lat temu szyłam batikowy top na podstawie tego wykroju, tylko w wersji B.  Na warstwę spodnia wykorzystałam czarną batystowa podszewkę, pozostałość po starej sukience, także projekt jest 100% recyklingowy. Z tej podszewki początkowo miałam uszyć całą bluzkę, ale materiału było za mało, a konieczne było uszycie go z 2 warstw, bo pojedyncza była zbyt przeźroczysta. Ramiączka zostały ujęte za pomocą kawałka tkaniny, bo dzięki temu dekolt ciekawiej się prezentuje. Uszyłam później druga bluzkę z takim samym rozwiązaniem, ale ja pokażę w następnym wpisie.

bluzka z batystu


letnia bluzka

kwiecista bluzka



Tak wygląda warstwa spodnia bluzki:


12 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger