Sukienka z falbanami w lekko sportowym stylu/ FALBANY/ FRILLS PHENOMENAL US - CHALLENGE 102

Po kurtce musiałam odpocząć od ciężkiego szycia. Dostałam akurat przesyłkę z przepiękna dzianiną wiskozową Bridget z Nitka Kłębek i to nią postanowiłam się zająć, tak w ramach relaksu. Bardzo długo wahałam się, czy uszyć z niej sukienkę, czy spódnico spodnie. Analizowałam kilka dni wszystkie za i przeciw, przymierzałam różne wykroje, szukałam nowych, zrobiłam nawet nowe:) i ostatecznie o mojej decyzji zaważyła szerokość dzianiny. Miała ona ledwie 140 cm szerokości, a po dekatyzacji nawet jeszcze mniej. W związku z tym spódnico spodnie odpadły, bo takie, jakie przygotowałam się nie zmieściły. Zresztą, kwieciste spodnie wyglądają ładnie, ale pasowały by do kilku rzeczy ledwie, bo mam mnóstwo wzorzystych bluzek. Także sukienka była pod tym względem lepszym wyborem.

Sukienka z falbanami to połączenie dwóch wykrojów z Burdy. Góra z gazety 1/2011, numer wykroju to 123 A, a dół z Burdy 3/2013 #120, jednak zamiast falban krojonych na bazie koła zrobiłam prostokątne. Wszystko po to, aby uniknąć męki szycia podłożeń dzianiny na półkolistych brzegach. 

Falbany w sumie są 4 i ich szycie zajęło nieco czasu. Ale największy i jedyny problem był z gumą. Jakaś na wysokości talii musiała być, bo falbaniasty dół sukienki trochę waży i ciągnie całość ku dołowi. Guma zatem musiała być szeroka. Miała być początkowo przyszyta do lewej strony, na wysokości szwu łączącego górę z dołem, ale nie podobał mi się efekt. W końcu dałam ozdobną, w sportowym stylu na połączenie góry z dołem i to była świetna decyzja. Dzięki temu sukienka zyskała trochę sportowego charakteru i oryginalności:) I oto ona:

sukienka z falbanami






Sportowa guma na zbliżeniu: 


A dekolt i podkroje pach są odszyte za pomocą plisy skośnej:


Ponieważ wpis genialnie zbiegł się w czasie z wyzwaniem grupy Phenomenal Us, którego tematem są falbanki, to jeszcze pokażę Wam, jaką stylizację wymyśliłam na tą okazję:



41 komentarzy:

  1. Bardzo ładna sukienka. Podziwiam Cię, że umiesz robić takie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna sukienka Mario, świetnie wygląda z długimi butami.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładna sukienka. Ślicznie w niej wyglądasz. Masz mega talent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądasz fenomenalnie w tej sukience! Świetne wykonanie i piękny, finezyjny nadruk :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny ten nadruk :) cudownie, że potrafisz stworzyć takie cuda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna sukienka. Z botkami wygląda rewelacyjnie . Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń
  7. Sukienka sama w sobie ok ale połączenie z tą kurtką i kozakami jakoś mi się gryzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna! czy mogę umieścić jedno zdjęcie na moim blogu w poście o sukienka w kwiaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pewnie że możesz, pochwal się tylko wpisem :)

      Usuń
    2. Dziękuję, zaraz dołączę. Wpis o sukienkach w kwiaty już jest na blogu :)

      Usuń
    3. Super, lecę go obejrzeć:)

      Usuń
  9. Czarna sukienka z pięknymi motywami roślinnymi. W harmonii z twoim ciałem. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Kompletnie nie potrafię szyć, tym bardziej podziwiam każdego kto robi to tak pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sukienka w kwiatki bardzo mi się podoba :D Na lato idealna :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sukienka, chciałabym taką ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. That is such a cute dress. I love it paired with the jacket.

    OdpowiedzUsuń
  14. What a lovely dress, you're so pretty and chic!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    My Instagram

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładna sukienka :D Ale najbardziej podoba mi się ona z sandałkami :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Beautiful dress!! Bothe outfits are perfect!

    akiko
    www.akikohiramastu.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Sukienki w motywem kwiatów uwielbiam od lat :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczna, twarzowa sukienka.:)
    Lubię "kwiatowe" sukienki, są takie wdzięczne :)
    Moc pozdrowionek Mario - Tamaro posyłam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Szycie Marii Tamary , Blogger